/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Fjernvarme fremløbstemp faldet drastisk
Fra : mostmighty
Vist : 267 gange
35 point
Dato : 11-04-14 23:29

Min fjernvarme fremløbstemperatur er siden i eftermiddags faldet fra omkring 60 grader til nu under 30 grader.

Havde besøg af VVS'er i morges for at få skiftet nogle hætter til gulvvarmen.

Kan han have rørt ved noget og glemt at "sætte det tilbage til normal", som kan have forårsaget det pludselige store fald?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-04-14 23:54

Interessant spørgsmål...

Hvem tror du selv kan svare på det?

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-04-14 00:34

Citat
Min fjernvarme fremløbstemperatur er siden i eftermiddags faldet fra omkring 60 grader til nu under 30 grader

Når fremløbstemperaturen falder er det fordi der er et mindre forbrug/gennemstrømning af vand i anlæget, eller at fjernvarmeværket har fejl på deres anlæg/ rep af rørledninger.
MEN det er din VVS mand der har glemt at åbne for nogle haner

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 12-04-14 00:37

Hvad kan det være for en hane, han har glemt at åbne?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-04-14 06:17

Frem- og tilbageløbsventilerne til gadeledningerne.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-04-14 06:18

Jeg har billeder af mine indstillinger, så jeg til enhver tid kan gå tilbage til normal

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-04-14 11:32

Du må lige beslutte dig for, om det er centralvarmens fremløbstemperatur, der er faldet (termostatventil og manuelle ventiler i dit anlæg) eller fjernvarmens fremløbstemperatur (to store stophaner på rørene fra gaden).

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 12-04-14 11:41

Her til morgen var temperaturen tilbage på de ca 60 grader. Meget mærkeligt

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-04-14 18:26

Citat
Her til morgen var temperaturen tilbage på de ca 60 grader. Meget mærkeligt

NEJ ikke hvis man ved hvordan ens varmeanlæg virker
Det kan være VVS manden der har haft åbnet/hævet returtermostaten i gulvvarmen så der er kommet varmer vand ind i gulv varmeanlægget og så skruet ned for termostaten igen så lukker den for gennemløbet til temp. igen er faldet til det termostaten er sat til, og der går lige et stykke tid før vandet er kølet ned igen, til hvor den åbner for gennemløb igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : mostmighty

Dato : 03-07-14 09:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål