/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskiftning af Kondensor!
Fra : Rustica.dk
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 10-04-14 09:03

Hej Kandu-er.
Jeg vil høre om det er muligt, selv at skifte kondensor-en ?
Er det svært / Skal der special værktøj til / kan - må jeg selv skifte den ?

Håber der er nogen der har lidt erfaring på det

Det er en Opel Astra H fra 2006

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-14 09:07

Mener du kondensatoren til dit klimaanlæg.
Den er fyldt op med kølemiddel, og det kan du ikke selv, så du skal til special værksted.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-04-14 10:42

Hvad mener du? Hvad er kondensor-en. Er det til aircon eller er det noget elektrisk?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 10-04-14 14:06

Kølemidlet i aircon anlægget er giftigt for miljøet og må kun aftrappes at autoriseret personale.
Desuden skal du alligevel til samme personale, for at få påfylde nyt kølemiddel, efter udskiftningen.
Hele systemet skal tætheds testes og det skal samme personale udføre!

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-04-14 14:47

Ja det er til aircon....

Tak for svaret... det var lige hvad jeg søgte

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-04-14 14:48

Tak for svaret Eyvind.