/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bage og fryse pizza
Fra : Troldepige
Vist : 613 gange
200 point
Dato : 02-04-14 10:43

Jeg skal holde konfirmation for min søn sidst på måneden.

Jeg tænker, at lave nogle pizza'er, som vi kan få til natmad.
Jeg vil lave nogle lidt tykke pizza-bunde, á la deep pan, og så komme forskelligt fyld på.

Jeg vil lave dem i forvejen og fryse dem ned, så de kan tages op af fryseren på dagen.

Jeg forudser, at det kan komme til, at knibe med pladsen i køleskabet, så det nemmeste vil jo være, at lave pizzaerne helt færdige inden de fryses ned.

Men bliver de bedst hvis jeg bager bundene, og fryser dem ned, og så kommer fyldet på lige inden de skal i ovnen på dagen?

Eller skal jeg blot vente med, at komme osten på til de skal i ovnen på dagen?

Gode råd modtages med tak.

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 200 point
Dato : 02-04-14 14:57

Jeg har prøvet at bage bunden for sig selv, bare lige så den hæver og danner skorpe. Lade køle af og så fyld på og i fryseren. De bages færdige på små 10-15 minutter fra frossen stand.

Du kan også fryse den ubagte bund med fyld og så bage direkte fra frossen stand 15-20 minutter vil jeg tro.

Jeg synes selv at den forbagte bund bliver bedst, den rå plejer at blive lidt blød i bunden.

Færdigbagt og frossen og derefter genopvarmet bliver let lidt tør og træls, men det kan være, at det kan afhjælpes med lidt ekstra ost eller lignende.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-04-14 18:38

Citat
Jeg synes selv at den forbagte bund bliver bedst, den rå plejer at blive lidt blød i bunden.

Det kan jeg godt forestille mig, derfor har jeg ikke overvejet den mulighed.

Citat
Færdigbagt og frossen og derefter genopvarmet bliver let lidt tør og træls,

Det var præcis min tanke.

Jeg laver ofte store portioner af forskellige ting, og fryser ned, så der er nem mad en anden dag, men jeg har ingen erfaring med, at fryse pizza. Men dine erfaringer passer fint med de tanker jeg har gjort mig.

Jeg venter lige og ser om, der kommer nogen andre med input.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 03-04-14 21:02

Tak for svaret Charlottefrich.