/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tankmåler virker muligvis ikke!
Fra : axelbjarne
Vist : 412 gange
300 point
Dato : 01-04-14 01:42

Sidst jeg fik olie på tanken, fik jeg besked om, at tankmåleren (alarmen) ikke virkede. Skyldes måske at dækslet til udluftning ikke sad rigtigt.
Jeg har læst på internettet, at hvis man blæste ned i olierøret og alarmen hyler, så skulle den være i orden. Og det har jeg gjort, og den hylede.
Olieselskabet har meddelt mig, hvis alarmen ikke virker, ville de ikke fylde olie på. Har igen været ude og blæst i røret og den hyldede. Så jeg håber den er i orden. Det er jo en dyr omgang, hvis oliebilen ikke kan komme af med olien, på grund af en defekt alarm.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 01-04-14 06:46

det kan aldrig blive dit problem

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 300 point
Dato : 01-04-14 06:59

->Jensviggo: Hvis problem skal det så være????? Shell, Prins Henrik, onkel Joachim, Helle Thorning?????

Der er én eneste der skal sørge for at olieinstallationer i enfamilieshuse er lovlige og det er BOLIGEJEREN og ingen andre. Konsekvensen ved at sylte dette, er ophævelse af forsikringsdækning og/eller bøde. Og reglerne er ret klare med hvordan tingene skal være lavet.

Godt du opdagede fejlen Axelbjarne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-14 16:32

I gamle dage ordnede olieleverandøren, den lille sag med at udskifte "fløjten"
Som jeg husker det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-14 16:42

Det lyder ikke skævt Eyvind, men ansvaret er stadig helt og aldeles boligejerens. Og tvivler på at olieselskaberne af i dag er specielt kulante.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-14 16:51

Ok, men de stod også på ryggen af hinanden, for at sælge.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-04-14 04:22

Tak for svaret 3773.