/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Utæt benzinrør
Fra : jensviggo
Vist : 1077 gange
50 point
Dato : 29-03-14 04:22

Hvordan reparerer man en mindre utæthed på benzinrør, hvis man ikke vil udskifte

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-14 04:52
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-03-14 07:13

Oversaver hvor utætheden er, og monterer benzinslange af god kvalitet med spændebånd.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-03-14 07:27

Mig selv har tænk på det, men er det muligt uden at tappe al benzinen af det drypper hver ca 4-5 sec

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-03-14 09:40

Det ville jeg sørme da ikke lappe. Det er jo fuldkommen ufarligt at lække benzin. Det koster heller ikke noget!

Ironi kan forekomme!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-14 15:47

sådan noget skal selvfølgelig laves ordentligt, men der bliver spurgt hvordan, og så ville jeg bruge
Citat
Oversaver hvor utætheden er, og monterer benzinslange af god kvalitet med spændebånd.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 30-03-14 00:17

Udskift benzinrør og slanger fra tank til motor. Hvis røret er mørt et sted vil der hurtigt kunne komme flere utætheder. Nogle foretrækker plastikrør, andre vil sige kobberrør. Personligt er jeg nok mest til det sidstnævnte og så benzinslange af en ordentlig kvalitet. Det samme gælder for de spændebånd du bruger.
Så holder det.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-04-14 11:12

Jeg undres, er der ikke en form for sealer man kan hælde i benzinen og på den måde tætnr utætheden i benzinrøret

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-04-14 20:12

Din bil er en sand brandfælde med utætheder i benzinsystemet. Tro mig: Du vil ikke engang forestille dig hvor hurtigt en bil brænder, så få det gjort ordentligt og korrekt NU!
Jeg har prøvet det i praksis: Det ene øjeblik kom der en væmmelig røg ved håndbremsen, det næste øjeblik var bilen omspændt af flammer. Vand og pulverslukkere var totalt virkningsløse overfor brand i tank og benzinrør. Selvom der blev brugt rigelige mængder vand var der ikke meget tilbage efter et kvarter, -
så er det ikke de få hundrede kroner værd, at vide sig sikker ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-14 08:09

Sealer i benzinen???!? Hvis du nu tænker tankerækken med meget små dyser og dyser der kan fordampe benzin ved indsprøjtning enten i karburator eller direkte i indsugning, synes du så tætningsmidler lyder logisk. Dernæst spekulerer du lige lidt på at benzin er et temmelig effektivt opløsningmiddel og genovervejer så igen om du synes det lyder logisk. Alene at du overvejer det, og spørger om noget sådant, og måske endda færdes i trafikken, i et køretøj der er utæt for brændstof, får mig til at tænke på, om du burde overveje om du burde smutte ind og aflevere dit kørekort.

Accepteret svar
Fra : tyller01

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-14 21:52

ikke lappe på benzinrør udskift hele stykket resten er muligvis ikke til noget

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 17-04-14 07:56

Tak for svaret tyller01. Rørene er udskifter