/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
billig forsikringsselskab?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 28-03-14 12:18

Er på jagt efter et billig forsikringsselskab og er bl.a. stødt på dette her firma: http://www.aon.com/denmark/, som har lanceret MIN FORSIKRING. Billig ja men hvem er de overhovedet? Har ikke kunne finde nogen anmeldelser på dem:(

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-03-14 12:43

Har godt nok aldrig hørt om det

har selv brugt GF-Forsikring siden 1981

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-03-14 12:48

AON er en af verdens største forsikringsmæglere.

http://www.aon.com/default.jsp

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-14 13:20

Hvis noget er billigt, er du så sikker på at de vil betale, når du har brug for din forsikring?

Et hvert forsikrings selskab, ikke mindst globale aon vil have overskud, også af den lille danske filial.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 28-03-14 14:36

Synes altså bare at forsikringerne (bil) stiger og stiger samtidig med at produktet bliver endnu ringere. Forhøjede præmier, større selvrisiko, mindre dækning og flere gebyrer, nu friskadedækning med hele 50% selvrisiko......... Det er jeg virkelig grundig træt af, især når jeg er elitebilist og har været det i mange år. Ingen skader overhovedet og alligevel.............
Kan se at GF forsikring er ret dyr i hvertfald i mit tilfælde (også selv om man får tilbagebetalt præmier). Ca. 7000 kr bare fordi der bliver købt ny bil med 30.000 km årlig kørsel. Noget mindre hvis man samler forsikringerne men de accepterer jo ikke at man har en gammel driftbygning stående, eller har deltidslandbrug o.l., også er man bare yt hos det selskab.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-14 16:04

Ja, selv forlod jeg, som gammel ingeniør Codan til fordel for IDA, men det er Tryg, der står bag.

Min kone er lige gået tilbage til Nykredit og da hun blev overtalt, prøvede forsikringsmanden derfra også at få mig til at skifte bilforsikring, men Nykredit kunne slet ikke konkurrere med IDA/Tryg.

Jeg troede også GF hørte til de billigste, men prøv at sammenligne med Tryg...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-03-14 16:57

Du kan med fordel også lige tjekke http://www2.topdanmark.dk/

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-03-14 17:42

Bil er ret klogt ved Alka i tiden. Brokkemgmig lidt til mit selskab og wupti røg præmien under 3000 pr år, med fuld kasko og hele svineriet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-03-14 17:43

Er på samme vogn som ppk. Dog "kun" fra 1983. Kasko præmie på 4.000 kr. årligt. Med overskudsdeling. I år fik jeg 1.800 kr. tilbage betalt. Sidste år var præmien dog lidt højere.

Kan godt li`princippet med overskudsdeling. Her skal ikke betales udbytte til en flok aktionærer.
Til gengæld er de ikke interesseret i,at tegne forsikring til f.eks. en 20 årig,med en Audi A4.

Gennemgående tegner de helst ikke forsikringer,på dyre luksus biler.
Vi har alle vore forsikringer ved GF. For vort vedkommende,det billigste selskab. (mener jeg).

Min bror har været ved Top Danmark i over 30 år. Han har ialtfald ikke kunnet lokke mig derover.
Men forsikringer er jo en jungle at færdes i. Een er bedst på et område,en anden på andre områder. Det handler meget om tillid. Og hvilke behov man har.

M.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-03-14 10:05

Hvorfor mon der findes så mange forskellige forsikringsselskaber i DK? De har alle kunder. De som er kunder der, er fordi de har de billigste forsikringer?
Der er så mange forskellige parametre der spiller ind. I mange år var jeg i ALKA, men pga. ny campingvogn, viste det sig, at Tre kroner var billigst - med det hele sammenlagt, men så overtog Codan Tre kroner, og så er selvrisiko og præmierne kun gået én vej - op ad!
Jeg er nu landet i GF med alle mine forsikringer. jeg sparede nogle tusinde kroner i præmie og fik halveret selvrisiko på bil, men fik selvrisiko på hus og indbo, men da jeg ikke har skader, er det uden betydning, og efter to år, er selvrisikoen hjemme pga. den lavere præmie.
Jeg har i øvrigt altid været imod GF, for hvorfor låne dem penge et år ad gangen - betale "for meget i bilpræmie" og så få penge tilbage = lån uden renter? . men pyt, det som er sparet er tjent. I øvrigt så røg vores heltid ulykkesforsikring i ALKA - for folkepensionister - ned fra 2.200 kr. til 700 kr. årligt!!!!
AT forsikring er en jungle er bl.a. pga. de forskellige forskelligheder folk har. Alder, postnr. lejebolig, ejerbolig, nedlagt landbrug, mindre erhverv - og de forskellige behov, som folket ønsker sig forsikret imod!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-03-14 23:01

Er du medlem af et fagforbund, er det en god ide, at undersøge, om det kan lade sig gøre, at blive forsikret gennem dette.
Det er oftest markant billigere.