/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Flytning af gamle mail..
Fra : sdam
Vist : 491 gange
200 point
Dato : 27-03-14 08:29

Jeg søget et link - med anvisning - til hjælp af flytning af min nuværende mailboks - altså der hvor jeg har hele min mail-arkiv med nye som gamle ud og ind mails! Den hedder windows mail, og browseren er Windows Explorer.
Den nye browser er en windows 8.1.
Håber der er nogen der kan bidrage med en fornuftig løsning til denne opgave!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-14 12:19

Citat
windows mail
er det en Windows Vista computer? Eller mener du Windows Live Mail?
Uanset hvad så kan du sikkert læse dig frem til hvordan du bruger Windows Overførsel fra en Windows Vista eller Windows 7, mails bliver også overført til din nye Windows 8.1:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/transferring-files-settings-faq#1TC=windows-vista

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 28-03-14 11:35

Jeg tænker her mere på selve mailsystemet der ligger i den gamle maskine.....!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 28-03-14 12:31

Citat
Jeg tænker her mere på selve mailsystemet
mailsystemet er et program som er bygget ovenpå Windows, jeg husker at Vista har et mailprogram indbygget som hedder Windows Mail, det program kan ikke flyttes
du kan kan flytte mails, kontakter, opsætning og andet over på din nye Windows computer men skal bruge et andet program fremover.
Windows 8 og 8.1 har et indbygget mailprogram som er vist på fliseforsiden, det er knyttet til Microsoft's egen Windows live (Hotmail) det program kan (tror jeg men ved det ikke) ikke benyttes når du overfører fra din gamle- til din nye computer, det er bedre at benytte et andet mailprogram, for eksempel Windows Live Mail eller Thunderbird, vælger du Thunderbird så skal du selv sætte programmet op, det tror jeg ikke Windows Overførsel gør for dig som den gør med Windows Live Mail

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 08-04-14 17:23

Tak for svaret o.v.n..