/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nilfisk C120.3 højtryksrenser/Dyser
Fra : bluesky
Vist : 560 gange
200 point
Dato : 24-03-14 14:44

Hejsa,

Efter vinteren skal denne nu i aktion igen, men dysen på min favorit (grøn) som er en "turbo-dysse" bliver ved med at sætte sig fast Jeg har smurt med WD40 og renset med nålen men den bliver ved. Kan dyssen skiftes /afkalkes eller er det at købe en ny ?

PFT
Bluesky

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-03-14 20:59
Accepteret svar
Fra : Avant85

Modtaget 200 point
Dato : 24-03-14 23:30

Jeg havde samme problem

Så fik den lige en tur i noget fortyndet eddikesyre natten over og så blæst baglæns med trykluft

Så kørte den fint igen

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 25-03-14 11:34

Tak for svaret Avant85.

Det lyder som en farbar vej
Den får da en lige en overnatning i kalkfjerner og et frisk pust fra kompressoren i mundingen.

Spurgte også lige i Silvan som oplyste at dyssen på den "grønne" turbo ikke kan skiftes men kun på terrasse renseren, så blev jeg da lidt klogere (endnu engang)

Tak
Bluesky