/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Beregning af M² på carport
Fra : viskinge
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 24-03-14 12:21

Hvordan beregner man antal m² på en fritstående carport ???
Har en carport der er opgivet til 19 m². Det passer også hvis man måler mellem de 4 yderste stolper (6,55 X 2,85). Taget med udhæng, måler 7,75 X 3.55 m
Nu vil jeg udvide carporten med 2,20 m i bredden, men hvad bliver så det endelige areal ??
Jeg har haft kontaktet kommunen, men det var ærligt talt et ubrugbart svar jeg fik, og henviste bare til div. regulativer, hvor jeg kunne søge oplysninger om beregning af arealet. Kommunen sagde at udhænget, skulle regnes med i arealet, men de har selv godkendt arealet uden udhæng.

Det er rimeligt vigtigt, da der er en grænse ved 35 m², hvorvidt jeg skal søge tilladelse med tegninger og beskrivelse, eller ej.
Jeg vil gerne have en henvisning til et eller andet sted hvor det står, og ikke bare et gæt fra din side.

MVH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-03-14 13:15

Iflg dette fra det nuv. bygningsreglement for småhuse

http://w2l.dk/file/2432/Bilag_A,_till%C3%A6g_4.pdf

stk. 5 c beregnes arealet af en åben carport efter tagfladen, og så bliver din udvidede carport for stor!

Men du kunne gøre den mindre ved at sætte sider på, jf stk 5's hovedregel?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-03-14 08:08

Så vidt jeg husker så må udhænget være 0.5 udover på alle sider - jeg er faktisk ret sikker...

Det betyder at dit areal bliver målt på stolpernes ydersider - dvs. (2.20+2.85) x 6.55 = 33 m2

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-03-14 08:23

Jeg fandt noget:
http://www.byggepjecer.dk/751/garager/default.asp?afsnit=7

Bemærk at det kun er i enderne at udhænget der ikke tæller med.

Men har et hus 2 eller 4 ender ?