/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hans Frederik Richardt Jochumsen
Fra : doomsdaywoman
Vist : 639 gange
200 point
Dato : 19-03-14 20:28

Jeg kan ikke finde min farbror Hans Frederik Richardt Jochumsen.

Han er født og døbt i Snesere hhv. 21. maj og 1. august 1909. Han er også konfirmeret i Snesere
30. september 1929.

Derefter er han pist væk. Jeg har fået fortalt af en anden farbroder, at han blev gift med en Oda.

Jeg ville gerne vide, hvor de blev gift samt hvor de døde. Evt. Også oplysninger om efterkommere.

Med venlig hilsen
Rita

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-14 09:31

altså

Snesere sogn, Bårse herred, Præstø amt (2)

kun en begyndelse...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-03-14 09:34

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 2
- Annullerede 9
- Slettede 1
Ialt 13

Kommentar
Fra : LMu

Dato : 20-03-14 10:16

Helt væk er han ikke, for han bliver optaget i lægdsrullen i 1927. Desværre får han udygtighedspas i 1930, så lægdsrullevejen er ikke farbar. Men han bor dog stadig i Snesere Sogn på dette tidspunkt.

Du finder lægdsrullen her:
http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=16481037#19316,1428164 højre side lbnr. 42

mvh
Leif

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-14 11:22

Her har du hans forældre og ældre søskende:
måske kan efterkommere af dem hjælpe dig videre?

Præstø, Baarse, Snesere, Snesere, -, 74, FT-1906

Marius Jochumsen 4/1/1872 Gift Husfader Teglværksarbejder -
Karen Kristine Jochumsen født Sørensen 24/11/1867 Gift Husmoder - -
Jens Peder Jochumsen 7/4/1895 Ugift Barn - -
Jochum Carl Ismail Niels Johan Jochumsen 19/12/1896 Ugift Barn - -
Ole Viggo Alfred Jochumsen 6/11/1899 Ugift Barn - -
Aksel Herman Jochumsen 26/9/1901 Ugift Barn - -
Thorkild Henry Jochumsen 12/11/1904 Ugift Barn - -

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-14 14:31

Det er mor karen der er fra Snesere, Marius er fra Jylland,
og deres første søn er født: Vridsløse, Herlufsholm S.

Hvor de så har boet, måske er de også gift der?
Og måske har andre børn, måske også Hans Frederik kontakter der??

Præstø, Baarse, Snesere, Snesere, 21c, 56, FT-1901

Marinus Jokumsen 4/1 1872 Gift Husfader Arbejdsmand Jylland
Karen Kristine Sørensen 24/11 1867 Gift Husmoder - Snesere S.
Jens Peter Jokumsen 7/4 1896 Ugift Barn - Vridsløse, Herlufsholm S.
Jokum Carl Jokumsen 19/12 1897 Ugift Barn - Snesere S.
Ole Viggo Jokumsen 6/11 1900 Ugift Barn - Snesere S.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-14 17:45

Bemærk at i den sidste folketælling er Jochumsen ændret til Jokumsen, sikkert en fejl?
Men ikke ligegyldigt når man skal søge...

Når du ikke finder ham efter 1930, kan han være begyndt at kalde sig Jokumsen??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-14 20:29

>Han er også konfirmeret i Snesere 30. september 1929.

20 år gammel???
Det tog mig lang tid at finde fejlen: konfirmeret i Snesere 30. september 1923.

Når du spørger, så kom venligst med de rigtige oplysninger, eller vi spilder vor tid...

Kommentar
Fra : LMu

Dato : 21-03-14 10:40

En vej til at finde Hans Frederik Richardt Jochumsen er:
- find hans forældres dødsdage og -sted
- find herefter den relevante skifteret
- i skifterettens behandling finder du efter al sandsynlighed efterlevende børns navne og opholdssteder.

Der er bare den hage ved det, at dødsfaldene sandsynligvis er sket senere end 1930. Derfor skal du en tur omkring Rigsarkivet, da så nye skifteretsdokumenter endnu ikke er digitaliserede.
mvh
Leif

Kommentar
Fra : doomsdaywoman

Dato : 21-03-14 17:25

Svend Giversen - jeg beklager, det er Snesere, Bårse, Præstø - der er jo ikke andre steder, der hedder Snesere, så Bårse og Præstø er da vel ikke nødvendige. Konfirmation - ja, jeg har lavet en skrivefejl. Skyd mig!

Til Jer andre - Det er ikke familien, jeg er interesseret i. Jeg har alle mulige oplysninger, fødsel, dåb, konfirmation, død, begravelse. Det er bare Hans, der forsvinder. Jeg har prøvet Jokumsen også.

Hans har en bror Filip Jochumsen, der er blevet i området, ham kan jeg heller ikke finde. Måske i Fakse/Fakse Ladeplads måske Karrebæk/Karrebæksminde. Folketællingerne er ikke rigtig nogen hjælp, da han 1925 og 1930 har været på besøg hos en af brødrene og er blevet talt med ved dette besøg. Han blev gift ret sent.

Tak til LMU - ulydighedspas - passer til familien :) En sjov krølle på denne farbroder.
mvh
Rita

Annuller spørgsmålet
Fra : doomsdaywoman

Dato : 22-03-14 10:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål