/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tilståelsessag.
Fra : Tutte70
Vist : 193 gange
20 point
Dato : 17-03-14 17:42

Jeg har taget et dankort og kode og misbrugt 1 dag til en værdi af 5000 kr ca. Jeg bliver afhørt af 2 kriminalbetjente som kommer i mit hjem. Jeg erklærer mig skyldig og spørger så, hvad jeg får af straf: de siger bøde samt 5 år på min straffeattest. Skal lige pointeres at de intet siger om at jeg skal i retten...
Så modtager jeg her i weekenden et brev fra kriminalforsorgen at de vil lave en personundersøgelse og undersøge mine sociale forhold. Dette er så 2 måneder efter jeg har haft besøg af kriminalbetjentene. Jeg kontakter vedkommende der har underskrevet og får af vide, at jeg skal kontakte en advokat og at det vil forværre min sag, hvis jeg ikke deltager i denne undersøgelse. Nu er mine spørgsmål så:
Hvorfor har jeg intet fået af vide om, at det skal for i retten?
Hvad hvis jeg udebliver fra denne tilståelsessag, har jo tilstået?
Hvad hvis jeg skal i retten og intet svarer på foruden det at jeg er skyldig?

Vedkommende som har sendt dette brev fra kriminalforsorgen siger hun har en retsmødebegæring, hvorfor har jeg intet hørt før nu?
Har aldrig før gjort noget strafbart....

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-03-14 17:47

Citat
Har aldrig før gjort noget strafbart....

Men det har du nu og så må man jo tage sin straf og med det der dermed følger...

Annuller spørgsmålet
Fra : Tutte70

Dato : 17-03-14 17:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-03-14 17:51

Med alt mulig respekt for den samlede viden blandt kandu.dk brugere, så er mit råd stadig: Skaf en advokat.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-03-14 17:51

Citat
hvorfor har jeg intet hørt før nu?

Det spørgsmål og alle andre spørgsmål kunne du jo meget passende henvende til kriminalforsorgen som jo nu fremover skal trækkes med endnu en krimminel person der ikke kan finde ud af hvad der er dit og mit