/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Optage video fra nettet
Fra : sfl17
Vist : 358 gange
80 point
Dato : 12-03-14 15:08

Hej, jeg er ude efter noget freeware, som kan optage video fra nettet - altså klip, man ser på videostreaming.

Jeg har fundet et ret fedt program til formålet (flere programmer endda), men det samme problem er alle steder: Den optager lyd via højttaler - dvs. der kommer ekko på!

Hvordan undgår man dette irriterende problem?!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 15:27

Gå ind i programmets opsætning og konfigurer lyden, har prøvet masser af de programmer og aldrig oplevet ekko.
Men måske skulle du skrive hvilket program du bruger, eller om du optager eller henter et klip.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 12-03-14 15:29

man kan f.eks. bruge Active Presenter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 16:09

0:25 gå ind og vælg hvilken lydenhed du optager fra.
http://www.youtube.com/watch?v=9fm-1LZwC4M

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 17:35

Ellers kunne du prøve Streamtransport eller JDownloader, med JD kan du hente/ rippe visse streams ved at lægge sidens URL over i programmet

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 12-03-14 18:10

Firefox med downloadhelper anon så køre det.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-03-14 18:38

I stedet for at optage, hvorfor ikke download filen med Internet Download Manager.... Video grabber.
http://www.internetdownloadmanager.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-14 19:14
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 20:52

For at holde sig til spørgsmålet.
Citat
Den optager lyd via højttaler - dvs. der kommer ekko på!

Hvordan undgår man dette irriterende problem?!

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 13-03-14 20:26

Og lyden bliver også noget forskudt hvis man prøver at gemme en udsendelse fra Dr.dk...

Side spørgsmål så måske et side svar ?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-03-14 06:39

Hvilken standart lydfunktion har du sat til optagelse....
Du skal vælge lydenhed "stereomix"

http://www.howtogeek.com/howto/39532/how-to-enable-stereo-mix-in-windows-7-to-record-audio/

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 14-03-14 11:55

Jeg har prøvet,men Active Presenter giver ikke ordentlig lyd, når man indstiller.

Kan Streamtransport mon optage fra DR.dk? Youtube er ikke lige så fedt og lige så god kvalitet af videoer :)

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 14-03-14 11:58

@McBobo: Jeg er inde i mit Win8, og der er ikke andre muligheder i Lyd end "microphone real tek". Under den første fane er der ligeledes kun én mulighed, nemlig højttaleren på PC.