/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hår faldning
Fra : pk2dk99
Vist : 368 gange
200 point
Dato : 08-03-14 11:22

Hej kære bruger
Jeg har en Bengal kat sóm har kort hår. Han er ca 11 måneder og kastret, Vi kan se at der falder mange hår fra ham. Hvad kan være problem? han få royal kanin tør katte foder som er til kastret katten.
Venligst hjælp
På forhånd tak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 11:55

Hvis det er uden for ´fældetid´ så kunne det være hudlidelse/mider/stres
Har aldrig selv oplevet at katte smider pelsen, bortset fra at de kan slikke hårene af sig i pletter, hvis de har fået sår som skal renholdes.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 08-03-14 12:25

Mange hår!!! Alle katte taber da hår hele tiden, så hvor mange er "mange hår"??
Jeg har 4 katte og har da altid hår rundt omkring

Hvis det er store totter ville jeg nok få det undersøgt, men hvis det bare er
hist og her så ser jeg ikke det store problem.