/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Køreselfradrag firmabil
Fra : Varenummer01
Vist : 897 gange
20 point
Dato : 06-03-14 18:51

Er der nogen der kan forklare mig reglerne ved følgende

På min ansættelse kontrakt står der jeg skal møde på værkstedet. Der står intet om fri bil eller firmabil
Jeg har så fået lov at tage en firmabil hjem når jeg aflevere min makker. Og så køre jeg 40 km pr dag
De betaler diesel. Jeg køre så hverdag om morgen og afhenter min makker og køre derefter på byggepladser, kunder mm.

Kan jeg så trække noget fra i kørsel.
Jeg skrev kørsel på sidste år på skat. Og der sagde skat intet

På forhånd tal

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 06-03-14 19:52

Det du gør er hamrende ulovligt.

hvis bilen er en firmabil som ikke er momset til privatkørsel, så må du ikke køre den hjem om aftenen, hvis du får alle omkostninger til transport dækket på den måde, må du ikke trække det fra.

Kommentar
Fra : Varenummer01

Dato : 06-03-14 20:10

Ok. Men jeg er sikker på alle biler er momset. Men alle andre køre i bilerne hjem også. Det står på deres ansættelse bevis

Godkendelse af svar
Fra : Varenummer01

Dato : 06-03-14 20:11

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : Varenummer01

Dato : 06-03-14 20:16

Men der står ikke noget på min ansættelse kontrakt at jeg har bil.
Firmaet har over 20 folk ansatte og de fleste køre hjem fra arbejde. Men vi må ikke gøre andet end køre hjem til bopæl hjemme. Har vi fået af vide

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-03-14 20:17

Uanset moms eller ej, må du ikke trække noget fra, hvis du kører i firmaets bil.

Skat kan gå 5 år tilbage og rette når/hvis det opdages.

Kommentar
Fra : Varenummer01

Dato : 06-03-14 20:28

Nej jeg tror også du har ret. Så jeg trækker intet fra i år. Prøver lige ringe til SKAT imorgen og høre ad med hvordan man skal forholde sig til firmabil mm.

Tak for alle svar..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-03-14 20:38

Hvis I har fået at vide, at I kun må køre til bopælen, så er momsen ret sikkert trukket på bilerne, og så kan firmaet få "ørerne" i maskinen, hvis I kører ud og handler f.eks. om lørdagen. Så skal de betale momsen tilbage + bøde.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 07-03-14 17:42

Du kan faktisk blive beskattet af privat kørsel for kørslen mellem arbejde og hjem.