/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Moms fra USA-varer?
Fra : cristian2
Vist : 1297 gange
50 point
Dato : 04-03-14 11:41

Jeg er nødt til at købe nogle piller i udlandet, da de ikke fås i Danmark. Jeg har fundet de rigtige på nedenstående site. De sendes fra USA. Problemet er at jeg ikke kender toldreglerne.

http://www.ebay.com/itm/ORAL-CHELATION-CELLULAR-DETOX-REMOVE-TOXINS-DMSA-340cap-/230527209346?ssPageName=ADME:X:AAQ:US:1123

1. Hvor meget told skal man betale (procent eller lign.)?
2. Er der regler, som gør, at jeg ved at købe fx små portioner ad gangen (eller ved køb under 200 kr. som det vist er reglen i Norge) kan undgå at betale told?
3. Er der andre lovmæssige muligheder, hvorved man kan undgå at betale ekstra told, (som vi vist ikke gør internt i EU).
4. Jeg har set på en norsk hjemmeside at man opfordres til at importerer pillerne via en bestemt kurrer (UPS, tror jeg) hvorved man skulle undgå at betale told. Kan det være rigtigt?
5. Det lader også til at de får afsenderen til at skrive et mindre beløb uden på pakken end modtageren reelt har betalt for den (sådan har jeg forstået det). Er den slags lovligt?

Her kan I læse om det på den norske hjemmeside:
http://noamalgam-org.10962.n7.nabble.com/Tester-ut-ALA-50mg-td1410.html#a1422

Tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 04-03-14 11:45
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-14 11:46

Uden for EU kan du købe for MAX 80.- alt i alt før du skal betale, læg mærke til at Posten også skal have penge hevet ud af dig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-14 11:49

NB: alt fra udlandet bliver kontrolleret, og så er det lige meget hvilket fragtfirma der gør arbejdet.
Personligt har jeg kun fået åbnet en pakke i Tolden, GSL og den kom fra Polen, som er et EU land hvor man normalt ikke skal betale afgifter fra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-14 11:51

Og til sidst, du kan få dem til at skrive at det er fra familie eller lignende/ gave, men tvivler på det holder tæt, jeg ville ikke prøve at lave nummeret.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-03-14 14:24

Blot lige en strøtanke. Hvis ikke man kan få pillerne i Danmark, kan det være fordi myndighederne mener at der er nogen i dem, som ikke er sundt. I så fald risikerer du at pillerne bliver stoppet i tolden.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 04-03-14 15:19

Jeg har købt pillerne tidligere fra England, og her er der ingen told-problemer pga. EU. De er bare løbet tør for dem (som I kan se nedenunder), derfor skal jeg finde en anden leverandør.
http://www.supersmart.com/en--Detoxification--DMSA-100-mg--0248

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-03-14 15:33

Jeg synes at det er dyrt at betale 240$ for nogle piller der ikke har nogen virkning. Du kan få piller helt uden virkning, der er langt billigere. Men det er bare min mening.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-14 16:22
Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 04-03-14 17:28

Tak for svaret,"mig-selv", men det er desværre "DMSA", ikke "DMSO".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-14 17:31

SORRY

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 06-03-14 16:49

Tak for svaret mig-selv.