/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Baklys på Opel Astra 1,4i 92 virker ikke
Fra : gunnarb
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 28-02-14 09:48

Mit baklys på den gamle Opel virker ikke og det er ikke pærerne eller fatningerne det er galt med.
Jeg troede at der sad en kontakt inde ved gearstangen, men der er slet ingen ledninger der nede, så er der nogen der kan fortælle mig hvor baklyset tændes? Jeg har et el-diagram, som viser dels en manuel kontakt S7 og med stiplet forbindelse en automatisk kontakt S10.2 Men jeg kan jo ikke se hvor kontakten sidder hende fysisk. Baklyset tilsluttes via en sikring F13 i følge diagrammet, men i følge instruktionsbogen er det nr. 20. Men begge sikringer viser at det også tager bl.a. cigartænderen/GPS og den virker. Hvor finder jeg baklyskontakten?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-02-14 10:04

Det mest sandsynlige er på siden af gearkassen.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-14 10:04

Der sidder en kontakt på selve gearkassen som slutter/tænder baglys når den er i baggear

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-02-14 10:36

Du skal under bilen for at kunde se den.
alimak

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 28-02-14 10:57

Tak for hjælpen jeg har fundet kontakten, og det er den der er defekt, for når jeg kortslutter ledningerne i stikket, så lyser begge baklygter. En ny kontakt koster 139 kr. hos Høyer autodele,
Så det er vist bare at købe en ny.

Godkendelse af svar
Fra : gunnarb

Dato : 28-02-14 11:00

Tak for svaret Hejdu58.

I var jo lige hurtige med det rigtige svar, men kun en kan få point.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-02-14 11:27

Selv Tak gunnarb.