/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
startscript
Fra : brokke44
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 27-02-14 13:03

Jeg har en gammel pc, som har været brugt ifm min gamle arbejdsplads. Den kører et startscript som logger pc'en på min tidligere arbejdsgivers netværk. Hvordan sletter jeg dette script? så pc'en starter op almindeligt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-02-14 13:50

Hejsan
Kør en recovery, så du gendanne maskinen som den gang den kom fra butikken. Så er det hele nulstillet, hvis ikke der er lavet om på den oprindelige recovery partition.
Hvilken fabrikat og type er maskinen? Tjek Windows ægthedsbeviset på maksinen, og se hvilken Windows version de oprindelig fulgte med maskinen. Det er ikke sikkert det er den samme som der er installeret på maskinen.
Recovery startes på forskellig måde på forskelige fabrikater/modeller, men for det meste skal man trykke på F2 eller F12 tidligt i opstartsfasen.
Hvis det lykkes at køre en recovery, er der selvfølgelig en hel stribe opdateringer der skal hentes og installeres.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-02-14 14:48

Du kan også gå ind i computeradministration, vælge lokale brugere og grupper, finde den bruger du logger ind med, højre klikke og vælge egenskaber. Vælge fanebladet profil og slette det der står i logonscript.

Men jeg synes det lyder underligt at du bliver logget på et netværk. Er computeren på en anden lokation end arbejdspladsen?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-02-14 15:37

Ja, computeren har været brugt på hjemmearbejdsplads og koblede op på arbejdsgiverens server.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-02-14 15:48

Nååå, mon ikke det så er en VPN forbindelse?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-02-14 16:20

Jo, det er muligt

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-02-14 16:22

Når jeg starter pc'en siger den "kører startscript" - jeg er, som det fremgår ikke den store ørn til dette.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-14 20:47

-> Det starter jo op samtidig med Windows. Derfor ændrer du det hér:

Start -> Kør... -> skriv; msconfig -> vælg fanen; Start -> ..og fjerne de relevante flueben -> [Ok]

..og Genstart ...det bliver du bedt om alligevel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-14 09:19

Scriptet ligger næsten garanteret i en *.bat fil under roden på drev C:

Slet denne. ..og fjern henvisningen til den, som nævnt i min kommentar ovenfor

*.bat filer er netop beregnet til at indeholde scripts: http://loginscripts.info/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-14 19:32

Hvad er status?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-03-14 20:43

Undskyld - skulle have svaret før - er pt beskæftiget væk fra hjemmet og har ikke den bærbare med mig - checker jeres svar så snart jeg kan