/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bordopvaskemaskine larmer
Fra : Natteulvendk
Vist : 693 gange
20 point
Dato : 26-02-14 18:06

Jeg har en bordopvaskemaskine fra Quigg den har nummer 158-011 eller 158-012

Den larmer når den starter og undervejs, tror det har noget at gøre med når den trækker vandet ud at den larmer ekstremt meget som om den ikke kan få det ordenligt ud :(

Men er ikke sikker på om det kan være slangen som er alt for til stoppet eller hvordan .. er min første maskine så er sku lidt usikker :)

Mvh Ulven

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 26-02-14 20:33

Nu har jeg så bare en gulv model , den knurrer længe når den er ved at pumpe ud :)

Jeg tror det er noget med at den pumper ud, men forventer at servicet drypper af imens så "jeg må hellere pumpe videre - selvom der ikke er mere at pumpe ud" ???

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 26-02-14 23:35

Citat
Jeg har en bordopvaskemaskine fra Quigg den har nummer 158-011 eller 158-012

Den larmer når den starter og undervejs, tror det har noget at gøre med når den trækker vandet ud at den larmer ekstremt meget som om den ikke kan få det ordenligt ud :(

1. Der er som regel mere støj/larm fra en bordmodel end en der er bygget ind imellem andre skabe.
2.Det er spulemotoren du kan høre, det er den der får propelvingerne i maskinen til at dreje rundt ved hjælp af vandtryk der bliver spulet ind i den og der ved drejer rundt for at vaske servisen af, så det er der støjen/larmen kommer fra og det er meget naturlig, og den har vel også støjet/larmet sådan hele tiden i den tid du har haft den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-14 17:23

Måske du lige skal rense og gennemskylle vaskearmen.

Kommentar
Fra : Natteulvendk

Dato : 27-02-14 18:19

Ja den larmer normalt, men grunden til at jeg lægger mærke til larmen nu er at den afviger fra normalen, lyder som om den suger lidt lige som en som hiver efter vejret!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-14 18:49

Suger lidt - lyder som for lidt vand eller tilstoppet filter i bunden af vaskekaret. Det kan se rent ud på overfladen, men der kan hænge trevler på undersiden.

Kommentar
Fra : Natteulvendk

Dato : 27-02-14 19:46

er det noget man nemt kan kontrollere ?

bare ved at skrue det løst ? vaskearmen sidder nærmest oven i det , hvis det er det jeg tror det er :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-14 09:37

Desværre kender jeg ikke lige det mærke, og jeg kan ikke se nogen billeder på nettet så jeg kan svare dig.
Tit sidder vaskearmen i bunden og som regel er den fastgjort med en fingerskrue.
Når vaskearmen er løftet op kan sien normalt tages ud for rengøring.

Sien kan være tilstoppet på undersiden og det kan ikke altid ses oppefra.
Er der smuttet noget op i vaskearmen, kan den støje fordi den er ude af balance.
Der kan også sidde noget og drille i afløbspumpen / slangen
Endelig kan for lidt vand i vaskekarret give en lyd der minder om et "damplokomotiv".