/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojan.ADH
Fra : Musiclover
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 26-02-14 07:35

Min pc er blevet ramt af virussen Trojan.ADH. Mit antivirusprogram har efterfølgende fjernet den, men nu kan jeg ikke længere komme på internettet. Er der nogen der har et tip til hvordan jeg får internettet til at virke igen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-14 08:20

Reset din Router, måske

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-02-14 18:09

Citat
Reset din Router, måske

Nævn en virus der angriber en router!

Download og kør superantispyware.
http://www.superantispyware.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-14 18:15

Hvem snakker om virus?
Spørger kan ikke komme på nettet.

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 26-02-14 18:30

På alle andre enheder der bruger samme WiFi virker det, det er kun den virus ramte der ikke kan komme på nettet. Den kan tilsyneladende slet ikke finde netværket.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-14 18:32

Det kan være din firewall der driller - min skal altid slukkes før jeg kan se mine Nas´r.

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 26-02-14 19:00

Det virkede desværre ikke mig-selv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-14 19:10

Har du prøvet kontrolpanel/netværk/fejlfinding

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 26-02-14 19:17

Det er også forsøgt ja.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-02-14 19:27

Citat
Hvem snakker om virus?
Spørger kan ikke komme på nettet.

Citat
Min pc er blevet ramt af virussen Trojan.ADH. Mit antivirusprogram har efterfølgende fjernet den, men nu kan jeg ikke længere komme på internettet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-14 19:34

Citat
Mit antivirusprogram har efterfølgende fjernet den

Citat
nu kan jeg ikke længere komme på internettet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-02-14 19:48

Hvilket jo kan betyde at det ikke er alt der er blevet fjernet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-14 23:12

Tjek dine LAN indstillinger

Står de f.eks. sat til en proxy, som ikke er der længere?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 27-02-14 06:29

Det vil jeg prøve molokyle

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 02-03-14 07:35

Det virkede desværre heller ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-14 13:06

Tjek så din forbindelse fysisk = netværksledningerne/stik. Ud med dem ..og i med dem igen.
Prøv avt. at skifte kablet/-erne ud med nogle nye.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-14 13:13

Ps. For du har vel prøvet at reset'e ruteren? (Sluk ..vent et par minutter og Tænd).

..eller har I LAN i jeres ejendom? Evt. med lokal IP. Så kan du prøve dette fra command prompten:

Start -> Kør... -> skriv; cmd -> ..i vinduet skriver du flgn. komanndoer:

Kode
ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /all|more

exit

Det burde forny din ip.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-03-14 08:33

Er jeg virkelig den eneste der tænker at der stadig ligger noget fra virussen og rumler i computeren?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-14 12:48

webnoob -> iflg. min yndlings mnemonic operator:

NOP

http://en.wikipedia.org/wiki/NOP

..men som foreslået:
Citat
Please download and scan with SUPERAntiSpyware Free

¦Double-click SUPERAntiSypware.exe and use the default settings for installation.
¦An icon will be created on your desktop. Double-click that icon to launch the program.
¦If it will not start, go to Start > All Prgrams > SUPERAntiSpyware and click on Alternate Start.
¦If asked to update the program definitions, click "Yes". If not, update the definitions before scanning by selecting "Check for Updates". (If you encounter any problems while downloading the updates, manually download them from here. Double-click on the hyperlink for Download Installer and save SASDEFINITIONS.EXE to your desktop. Then double-click on SASDEFINITIONS.EXE to install the definitions.)
¦In the Main Menu, click the Preferences... button.
¦Click the "General and Startup" tab, and under Start-up Options, make sure "Start SUPERAntiSpyware when Windows starts" box is unchecked.
¦Click the "Scanning Control" tab, and under Scanner Options, make sure the following are unchecked (leave all others checked):

?Ignore files larger then 4mb
?Ignore non-executable files

Now Perform the scan with SUPERAntiSpyware as follows:

?Launch the program and back on the main screen, under "Scan for Harmful Software" click Scan your computer.
?On the left, make sure you check C:\Fixed Drive.
?On the right, under "Complete Scan", choose Perform Complete Scan and click "Next".
?After the scan is complete, a Scan Summary box will appear with potentially harmful items that were detected. Click "OK".
?Make sure everything has a checkmark next to it and click "Next".
?A notification will appear that "Quarantine and Removal is Complete". Click "OK" and then click the "Finish" button to return to the main menu.
?If asked if you want to reboot, click "Yes" and reboot normally.
?To retrieve the removal information after reboot, launch SUPERAntispyware again.[list]
?Click Preferences, then click the Statistics/Logs tab.
?Under Scanner Logs, double-click SUPERAntiSpyware Scan Log.
?If there are several logs, click the current dated log and press View log. A text file will open in your default text editor.
?Please copy and paste the Scan Log results in your next reply.
¦Click Close to exit the program.

SAS Portable
If you have a problem downloading, installing or getting SAS to run, try downloading and using the SUPERAntiSpyware Portable Scanner instead. Save the randomly named file (i.e. SAS_1710895.COM) to a usb drive or CD and transfer to the infected computer. Then double-click on it to launch and scan. The file is randomly named to help keep malware from blocking the scanner.

Kilde: http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/440911/multiple-trojans-adh-maljava-tidservinf/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 05-03-14 17:48

Tak Molokyle, det vil jeg prøve.