/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slideshow på PC som i iMovie - Hvordan
Fra : PeterPeter
Vist : 318 gange
63 point
Dato : 22-02-14 00:28

Slideshow på PC som i iMovie - Hvordan

Kære alle
Min søster skal lave et slideshow med en masse rejsebilleder og noget lækkert baggrundsmusik.
En blød fading mellem billederne og så skal det gemmes som en film (avi, mpeg eller lign.)
- og tilsidst... Så skal det være utrolig nemt at arbejde med

Dette kan lade sig gøre på en Macbook ved hjælp af programmet iMovie, men hvordan gør man det, hvis man kun har en pc ?? - Findes der ikke et program der kan gøre det samme ??

Åhh... Jeg håber virkelig I kan hjælpe - Der må være et nemt program derude

PS: Please lad være med at skrive, hun bare kan bruge en Mac - det har hun ikke.

På forhånd tusind tak og hav en god week-end

/Peter

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-02-14 00:38

Hun kan bruge Microsoft Powerpoint eller LibreOffice Impress http://da.libreoffice.org/om-libreoffice/impress/

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 22-02-14 01:03

Det skal kunne gemmes som en film....lige som i iMovie !!!
... Efterfølgende skal den kunne vises på et Smart tv og ligges på youtube..
Altså som AVI, mpeg,QuickTime etc.etc
Tak
/Peter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-14 01:15

Windows Movie Maker klarer problemet, bare træk billederne pver i programmet
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/get-movie-maker-download

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-02-14 03:03

Jeg tilslutter mig forslaget om MovieMaker men vil lige komme med et forslag mere.
Microsoft Photo Story (jo den virker også på win 7 selv om der står XP)
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=11132

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 22-02-14 18:00

Jeg kan ikke bruge Photo Story 3....

Jeg vil gerne kunne gemme som en film (avi, mpeg eller lign.) og ikke WMV - som er det eneste man kan gemme i når man laver slideshow film i Photo Story....

Der må der findes et program til PC, der er lige så nemt som iPhoto på en Mac ???

Jeg kigger lige på Movie Maker...

PS: Sorry - Jeg skrev i Movie i overskrift - skulle have været iPhoto

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-14 09:06

Dette er vist et meget simpelt program:
http://www.computerdk.com/software/utility-software/172186.html
Movie Maker kan næsten det hele, også lægge lyd på, samt forskellige overgange mellem billeder.
Du kan sagtens købe dig fattig i andre programmer, men tvivler på at de kan mere.
Bare husk at GEM i god kvalitet, ellers går ´glansen´ af det færdige resultat.