/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Cd musik over på usb nøgle
Fra : susss
Vist : 622 gange
300 point
Dato : 21-02-14 19:55

Nu sider man med en bil uden cd afspiller, der skal bruges usb nøgle eller mobil telefon..hvordan får man læst sine cd er over på en usb nøgle via computeren ...synes det driller lidt..kan jo ikke være rigtigt at man nu ikke kan bruge sine cd-er mere..har kun en gammel mobil telefon så skal ind på usb nøgle regner jeg med i de nye biler.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-02-14 19:56

Har du prøvet at kopiere en CD´s indhold over på en USB og så prøve den i bilen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-14 21:00

Prøv at rippe dine CDer med Windows Media player:
Først kan du åbne Windows Media player og gå til Funktioner og videre til Indstillinger der kan du vælge hvilken format og kvalitet musikken skal være i når du ripper, jeg vil anbefale mp3 som alle musikafspillere kan afspille.
Læg så din CD i skuffen og Media Playeren går automatisk over til at afspille CDen, klik på Kopier cd (rip), så koipieres musikken til computeren.
Når det er overstået på mindre end 2 minutter kan du sætte en usb nøgle til computeren, Media playeren kan genkende usb nøglen som noget der kan synkroniseres til og du klikker på Synkroniser for at få spillelisten (indholdet fra din CD) over på usb nøglen.
Lyder det indviklet? Jeg kommer gerne med en mere nøjagtig vejledning men det er jo unødvendig hvis du er fortrolig med at betjene Windows Media player

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-02-14 16:09

Ovn tusind tak for en god forklaring..men når jeg har kopieret musikken og sat usb nøglen i og den har godkendt min usb nøgle vil den desværre ikke flytte musikken over på usb nøglen..der er en rund advarsel musik nr kan ikke flyttes over på usb nøglen har prøvet med to nøgler ..Hvad mon det kan skyldes eller hvad kan jeg gøre i stedet for ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-02-14 16:12

Har lige fundet ud af den godt kan flytte musik ind på min usb nøgle hvis jeg flytter musik jeg har hentet ned på nettet..men ikke det der er ribbet ind på min computer fra en købt musik cd..underligt hvordan kan det mon være ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-02-14 18:32

Kopi beskyttelse.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 22-02-14 18:57

Hvordan forsøger du at flytte? Prøv at kopiere musikken eller brug synkronisering i Windows Media Player, kopibeskyttelse er der ikke noget med når du har rippet CDen, det kunne måske spærre for at rippe men ikke for at kopiere noget som er rippet, så se bort fra det.
Vil du se en lille film når jeg ripper og synkroniserer en CD?
Altså først om nogle timer = efter midnat, der kommer gæster til spisning om 5 minutter
Jeg har Windows 8 og Windows Media Player 12 på min computer men jeg tror ikke det gør nogen forskel hvilken Windows du har, jeg brugte nøjagtig samme fremgangsmåde da jeg havde Windows XP

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-02-14 20:44

Tak for venligheden og hjælpe...jeg har fået det til at virke..det var som om at jeg bare lige skulle lukke det ned så virkede det bagefter..så nu kan jeg have musik på usb...men ved du om det er bedre eller dårligere med en købt mp3 er ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-02-14 20:45

Bille ja der er noget med at nogen af dem er beskyttet...kunne se at den ene cd ikke vil spille..men det virker nu alt sammen

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 22-02-14 20:46

Tak for svaret o.v.n..Takker mange gange ..herligt at nogen gider hjælpe her og man kan bruge det til noget godt..fortsat god aften nat..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-14 22:12

Citat
ved du om det er bedre eller dårligere med en købt mp3 er ?
du mener kvaliteten på den musik du ripper fra CD sammenlignet med købte mp3 musikfiler?
Du bestemmer selv hvilken kvalitet du ripper musikken til, samme sted i Indstillinger som da du valgte at rippe til mp3 er der en skyder som du kan flytte til højre for en bedre kvalitet med 320 kbps som det bedste, det er det samme som de bedste købe mp3 musikfiler, for nogle år siden var 192 kbps det bedste i købe musik, min skyder er sat til 256 kbps og det er godt nok til mig.
Læg mærke til at kvaliteten som standard er sat meget lavt i Windows Medea Player, du skal selv ændre til bedre kvalitet som fylder mere på harddisken og din usb nøgle, men du oplever sikkert ikke den store forskel i en bilradio eller i computerhøjtalerne, det først når du vil afspille musikken på et godt stereoanlæg at der er hørbar forskel på kvaliteten

Kommentar
Fra : susss

Dato : 23-02-14 15:41

Mange tak for det...ja det var kvaliteten af musikken jeg tænkte på