/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Spam via mail
Fra : hightowernr1
Vist : 1576 gange
50 point
Dato : 14-02-14 20:33

Jeg er så træt af de spammail, jeg får hver dag. Hvordan slipper jeg af med dem?
Den er fra Anna Forsberg , <noreply@onemaildaily.info>
En der har en idé der duer?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-02-14 20:38

Kan du ikke afmelde den nederst i E-mailen?

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 14-02-14 22:10

Ikke umiddelbart...så kommer der bare flere...ved ikke om jeg skal forsøge igen?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-02-14 00:00

Der er nogle forskellige muligheder.

Du kan sende klager til Fobrugerstyrelsen:

Citat
Vi gennemgår løbende de klager, vi modtager over uønskede reklamer. For at få et bedre overblik over, hvilke virksomheder der klages over, har vi oprettet to postkasser til klager over spam fra henholdsvis danske og udenlandske afsendere. Adresserne på postkasserne er dansk@spamklage.dk og int@spamklage.dk

Jeg blev overdynget med mails fra "Gaveparaden" så gik jeg ind og undersøgte hvor de egentlig kom fra og fandt frem til et CVR nummer på firmaet og fik rent faktisk også svar fra en person som påstod det firma ikke havde noget med Gaveparaden at gøre længere, men vedkommende ville da skrive til dem og stoppe mail-ene - og katten rive og kradse mig om ikke de er stoppet.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-02-14 00:02

Du kan jo også prøve at grave lidt i de mails du får...

Her en Googlesøgning på navnet:
http://domains-by-day.com/2013-11-26/onemaildaily.info-domain-name-data.html

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-02-14 01:43

Citat
Ikke umiddelbart...så kommer der bare flere...ved ikke om jeg skal forsøge igen?

1. prøv at afmeld den igen.
2, hvis ikke det hjælper så meld dem, det er et dansk firma placeret i danmark
Citat
Domain ID:D51076146-LRMS
Domain Name:ONEMAILDAILY.INFO
Created On:25-Nov-2013 12:47:58 UTC
Last Updated On:24-Jan-2014 20:30:09 UTC
Expiration Date:25-Nov-2014 12:47:58 UTC
Sponsoring Registrar:CSL Computer Service Langenbach GmbH d/b/a joker.com (R161-LRMS)
Status:CLIENT TRANSFER PROHIBITED
Registrant ID:CAFI-395641
Registrant Name:- -
Registrant Organization:Pro Leads ApS
Registrant Street1:Usseroed Kongevej 5
Registrant Street2:
Registrant Street3:
Registrant City:Hoersholm
Registrant State/Province:--
Registrant Postal Code:2970
Registrant Country:DK
Registrant Phone:+45.70202300
Registrant Phone Ext.:
Registrant FAX:
Registrant FAX Ext.:
Registrant Email:email@mailsys.dk
Admin ID:CAFI-395640
Admin Name:- -
Admin Organization:Pro Leads ApS
Admin Street1:Usseroed Kongevej 5
Admin Street2:
Admin Street3:
Admin City:Hoersholm
Admin State/Province:--
Admin Postal Code:2970
Admin Country:DK
Admin Phone:+45.70202300
Admin Phone Ext.:
Admin FAX:
Admin FAX Ext.:
Admin Email:email@mailsys.dk
Billing ID:CAFI-395640
Billing Name:- -
Billing Organization:Pro Leads ApS
Billing Street1:Usseroed Kongevej 5
Billing Street2:
Billing Street3:
Billing City:Hoersholm
Billing State/Province:--
Billing Postal Code:2970
Billing Country:DK
Billing Phone:+45.70202300
Billing Phone Ext.:
Billing FAX:
Billing FAX Ext.:
Billing Email:email@mailsys.dk
Tech ID:CAFI-395640
Tech Name:- -
Tech Organization:Pro Leads ApS
Tech Street1:Usseroed Kongevej 5
Tech Street2:
Tech Street3:
Tech City:Hoersholm
Tech State/Province:--
Tech Postal Code:2970
Tech Country:DK
Tech Phone:+45.70202300
Tech Phone Ext.:
Tech FAX:
Tech FAX Ext.:
Tech Email:email@mailsys.dk
Name Server:NS3.GRATISDNS.DK
Name Server:NS2.GRATISDNS.DK
Name Server:NS1.GRATISDNS.DK
Name Server:NS4.GRATISDNS.DK
Name Server:NS5.GRATISDNS.DK
Name Server:
DNSSEC:Unsigned

men nu bliver jeg lidt nysgerrig, et eller andet i det opslag fangede min opmærksomhed.
CVR søgning på pro leads aps giver:
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=34490384
adressen passer ikke med ovenstående men umiddelbart betyder det nok ikke noget da adressen er til webhotellet

opslag af telefonnummer på krak giver:
http://www.krak.dk/f/firma-peter-f-tschudi:66504073/1401-k%C3%B8benhavn-k?search_word=70202300
Nyt navn, ny adresse.

opslag på mailadressen giver igen proleads men et nyt telefonnummer
https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=mailsys.dk&submit=S%F8g

opslag på det nye telefonnummer giver hele 2 nye firmaer og 2 nye adresser:
http://www.krak.dk/70202370/s%C3%B8g.cs

tror jeg stopper her inden det bliver mere indviklet.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 15-02-14 10:00

Jeg har afmeldt den første jeg slog op, så må jeg se hvad der sker.
Men så har jeg fået denne i aftes
Den 14/02/2014 kl. 23.07 skrev "Margit Haugen" <margit@mailsys.dk>:
Kan se det er en anden mailadresse.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-02-14 11:15

Men stadig samme firma.
Du kan naturligvis vælge at blokere mails fra det firma, men da det er et dansk firma, placeret i danmark ville jeg nu vælge at tage kampen op.
start her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/klagevejledning

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 16-02-14 00:01

Tja, prøvede at afmelde, men den siger den ikke kender mail adressen. Resultat....nye spammail
Dette er hvad der står i mail:

   Hej X

Er din computer langsom?

Prøv den prisvindende PC-service,
hvor din PC gennemtjekkes for fejl.

Du vil straks kunne mærke hurtigere
opstart og forbedring af computerens
ydeevne samt stabilitet.

Se mere for at få en hurtigere computer:
Klik her

Venlig hilsen
Marie

Ønsker du ikke at modtage flere e-mails så klik her

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 16-02-14 00:30

Okay, der sidder sikkert en og hygger sig med at genere andre med det crap. Usserød Kongevej 5, Hørsholm .
Har flere domænenavne...
Har prøvet at skrive en klage, men det tager sikkert sin tid.
Lader spørgsmålet stå åben, så skal jeg melde tilbage hvad det ender med.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 16-02-14 11:00

Har gentagne gange frabedt mig mail bl.a. fra Anna F og mange andre. det har ikke virket hos mig. Det eneste de ville respektere var hvis hver mail som koster kr. har en liste med hundredvis af navne som er uønsket og er blevet unscriblet uden resultat.
En ide var hvis man kunne blokere for domænenavnet så skulle der oprettes nye domænenavne og ikke kun nye mailadresser som ikke koster noget.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-14 12:36

Citat
En ide var hvis man kunne blokere for domænenavnet

Det kan du da sagtens, det er bare en skidt ide da det er et dansk firma og vi dermed kan benytte os af den beskyttelse den danske lovgivning giver os.
Det er bedre at gå efter firmaet end det er at 50.000 mennesker skal blokere for et domæne.
Det skal lige siges at det samme naturligvis gør sig gældende selv om det er et firma i udlandet, der er det jo bare en del sværere at gøre noget ved firmaet bag, men hvis ikke man melder dem bliver der jo slet ikke gjort noget.
Citat
Har gentagne gange frabedt mig mail bl.a. fra Anna F og mange andre. det har ikke virket hos mig

Har du så meldt det?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 16-02-14 13:42

Ærlig talt jeg har anmeldt mange af disse firmaer uden resultat. De er lige som kamæleoner der skifter --- Bruger efterhånden meget tid på dette uvæsen uden synderlig resultat. Når man ikke har vilje eller kunnen til at gå efter de pågældende firmaer. ville det have være en mulighed hvis man kunne blokkere domænet.

Annuller spørgsmålet
Fra : hightowernr1

Dato : 24-02-14 19:43

Jeg har lukket min mailkonto, hvor jeg blev bombarderet med spam. Så lukker spørgsmål