/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8.1 fejler. Ingen vej tilbage!?
Fra : Lincoln1242
Vist : 365 gange
79 point
Dato : 12-02-14 23:20

Jeg har ofte problemer med al min teknik; PC, mobil osv, så da min PC foreslog at jeg opdaterede til Windows 8.1 (fra W8), så tænkte jeg at jeg hellere måtte holde PCen opdateret med det nyeste...

Desværre har det vist sig at være en stor fejltagelse...

PCen var 3 timer om at downloade opdateringen, men det skyldtes vel en sløv forbindelse...

Herefter genstartede den og skrev "konfigurerer Windows" og talte langsomt op til de 100%. Der var den grønne baggrund. Herefter var baggrunden sort og den konfigurerede/installerede igen op til 100%. Den genstartede igen og nu er der sort baggrund, et HP logo og det mest velkendte symbol i Windows, nemlig timeglasset! Efter en time fik jeg beskeden "Hov, vi er stødt på en fejl og genstarter".... Den cyklus kører nu i én uendelighed.... Genstart, en times tid med timeglas, "hov, en fejl", genstart...

Nu har jeg en PC med et defekt styresystem, og nej, lad mig gætte, alt på harddisken er tabt, fordi jeg nu er nødt til reinstallere version 8.0... F*** Windows!!!

Er der nogen måde at vende tilbage til en brugbar PC!?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-02-14 23:44

Vær ALTID kritisk overfor automatiske opdateringer!

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-02-14 23:46

Se, det var et brugbart svar...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-14 00:38

Du skal lige have et visdomsord med inden du får det brugelige råd.

Lad være med altid at opdatere til sidste nye softwareudgave. Vent til det har været fremme mindst 1 år, så de værste fejl er rettet.

Du skal have noget at boote fra medens du redder dine data.
Hirens Boot Cd er en mulighed, men der er flere af samme slags. Den skal du have fremstillet hos en ven med en computer, som fungerer, og som har en rimelig hurtig internet forbindelse til download. Hun skal også kunne finde ud af at brænde boot cs en for dig.

Hvis du har købt din computer med win8 installeret, er der formentlig også en intakt partition til at genoprette den med. Se i manualen, der kom med computeren hvordan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-14 01:54

Som transor skriver så kan du redde filer (billeder, dokumenter og andet) ud ved at starte computeren fra en CD eller DVD, det er jo ikke harddisken som er stået af men opgraderingen som er fejlet så computeren ikke kan starte, det kan være Hirens Boot CD men det kan også være en Linux live CD
Ud fra din beskrivelse så er der ingen vej tilbage uden at geninstallere dit styresystem desværre, og alle filer er tabt hvis du ikke redder dem ud først

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-02-14 08:21

Har vores ven her ikke nogle recover DVDer, som han lavede da han tog denne pc ibrug.
Denne vil jo sandsynlig kunne rette fejlen.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-02-14 10:45

Redde filer er en mulighed, besværligt hvis man ikke har forstand op det eller prøvet det før.
Du kan også "bare" geninstallere Windows "ovenpå" den Windows der er nu. Ved at installere Windows igen ovenpå gør at der bliver oprettet en Windows old mappe på C:\ og der inde vil du kunne finde alle dine filer som du ikke vil undvære. For at kunne installere Windows ovenpå SKAL du have en Windows dvd/cd, det må IKKE være recovery diske. Når du installere med en Windows dvd/cd så skal du bare være brugerdefineret og når du kan se partitionerne på harddisken skal du bare vælge den partition hvor Windows er installeret nu og på den måde får du en Windows old mappe.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-02-14 05:28

jeg ville lave en systemgendanelse til et tidspungt før du opdateret, derved mister du ingen data programmer mm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-14 19:29

Hvad er status?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-04-14 09:53

Har du husket at deaktivere dit antivirusprogram da du downloade opdateringen? Men ellers vil sige, at det er en langsom død, at hente opdateringen - det er ikke din forbindelse, der er noget galt med - jeg kører 30/5, det tog også en rum tid.