/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billeder i Google
Fra : clou
Vist : 482 gange
300 point
Dato : 12-02-14 16:47

H J Æ L P!!!!!

En af mine kursister har et KÆMPE problem med hans PC, og jeg formår desværre ikke at hjælpe ham - derfor håber jeg på hjælp fra en af jer!

Kursisterne har fået en opgave at hente og gemme billeder fra Google Billeder, alle andre kursister havde ingen problemer, men den ene kunne ikke "åbne" billederne i Google billeder - hvorfor?

Han kører Windows 7 og Internet Explorer

Håber spørgsmålet giver mening

Clou

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-02-14 16:51

Problemet er ikke ukendt, men løsningen er åbenbart. Jeg har stillet nøjagtig samme spørgsmål her: http://www.kandu.dk/Spg169766.aspx

Ind til videre er der ikke kommet en brugbar løsning

Jeg følger lige med her, da det irriterer mig meget.

MVH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-14 16:53

Google billeder er det et andet ord for billedsøgning med Google?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-14 16:55

Citat
Han kører Windows 7 og Internet Explorer
det er ALTID en god ide' at forsøge med en anden browser

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-02-14 16:56

Kan han ikke finde "http://images.google.com/" eller hvad er det helt præcist der ikke virker?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-14 17:02

Er det billeder af helt eller delvis afklædte damer som søgning blokerer for?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-02-14 17:38

Problemet er som følger:
gå ind på goggle
søg feks efter: opel kadett
Det første der dukker op er : Billeder af opel kadett. Klik på dette.
Så dukker der mange forsk. billeder op af div. opel kadett.
Hvis så jeg vil se et af billederne i større størrelse, plejer jeg blot at klikke på billedet, men nu sker der ikke en sk..

til o.v.n.
Citat
det er ALTID en god ide' at forsøge med en anden browser

ja,ok, men det har jo virket i IE, men gør det ikke mere.
Jeg syntes også jeg vil nævne, at jeg har 2 ens PC'er med win7. det virker på den ene, men ikke på den anden, og jeg kan ikke finde ud af hvad der ændret sig, på den ene hvor funktionen ikke virker.

MVH

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-02-14 17:48

Der er nogen på nettet der mener at det hjælper at disable "google toolbar"...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-02-14 18:03

Problemet er det samme som @viskinde omtaler - svært at disable toolbar som @fun2 foreslår, for den er slet ikke installeret.

Det med anden Browser er også udelukket og som @viskinde også skriver, så virker det på andre pc'er med Windows 7 og 8 for den sags skyld, også lidt svært at få en kursist på +75 til at ændre Browser, de kan være forvirrede nok endda

Clou

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-02-14 18:18

Fortætter med at gætte: Nogen forelår at slette cache. Andre foreslår at aktivere java script.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 12-02-14 18:25

Hvorledes gør han for at gemme billedet?

Jeg går ind på Den grønne Opel Kadet, højre-klikker på billedet, frem kommer der en menu hvor jeg vælger gem som - mon ikke det er den gængse fremgangsmåde?

Hvad er det mon han ikke kan få til at virke?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-02-14 18:56

@poten hvis han går ind og søger i billeder: f.eks. Natur - så kan han sagtens se rækken af billeder, men hvis han vil åbne den i fuld format, så sker der absolut ingenting, men han kan godt højre klikke på de "små" billeder i gruppen - men det er ikke tilfredsstillende, de bliver meget små når de bliver gemt!

Clou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-14 19:39

Kunne det tænkes at Google ikke ´gider opdatere´ deres billed søgning med hvad der virkeligt ligger på den side (crawler) som man kommer frem til ved almindelig billed søgning.

Har før været ude for at google blokkerer/ bandlyser sider som de ikke syntes skal være på deres server - måske et spørgsmål om at BETALE for en tjeneste der egenligt burde/ er fri.

Har du prøvet SAMME på andre søgemaskiner ? YAHOO..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-14 19:42

Citat
fået en opgave at hente og gemme billeder fra Google Billeder

Dårlig ´rådgiver/hjælper´ ellers kunne det jo være MUSEN der ikke har funktionen / HØJREKLIK
eller den/ gem i - er konfiguret forkert.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-02-14 20:37

Har fundet ud af, hvis man holder Ctrl knappen nede medens man klikker alm. med musen på et billede, åbner der et nyt faneblad, som man så kan klikke på. Så har man samme resultat, som man har hvis man blot dobbeltklikkede på billedet.

Har været ved at sammenligne mine 2 pc'er, og har endnu ikke fundet nogle forskelle (indstillinger)
HMmmmmm

MVH

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-02-14 00:38

Citat
@poten hvis han går ind og søger i billeder: f.eks. Natur - så kan han sagtens se rækken af billeder, men hvis han vil åbne den i fuld format, så sker der absolut ingenting, men han kan godt højre klikke på de "små" billeder i gruppen - men det er ikke tilfredsstillende, de bliver meget små når de bliver gemt!

Billederne kan jo i visse tilfælde være gemt som du/I ser dem på siden. Det er jo ikke altid de er i en større opløsning - derfor bliver de jo heller ikke større af at blive flyttet/gemt...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-02-14 14:58

Hej med Jer

Jeg har selv fundet løsningen da kursisten kom tilbage på kurset i dag, så prøvede jeg følgende:

Funktioner - Internetindstillinger - Fanebladet Avanceret - Nulstil - Flueben i: Slet personlige indstillinger - Nulstil. Genstart derefter computeren og det hele fungerer perfekt!

Clou