/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Tilslutning af gammel Harddiske til TV.
Fra : EiHaBr
Vist : 499 gange
300 point
Dato : 10-02-14 13:38

Jeg har en Digital TV- grundig 42 lcd-tv 42 vlc 9142 t2 manual - og så har jeg nogle gamle harddiske til stationær PC.

Jeg er lidt bange for at gøre forkert, og vil gerne lære at bruge sådan en til fjernsynet til indspillninger.
Jeg har ledning USB-Sata kabel og strømforsyning til harddiske.
Som jeg forstår manualen, er der en USB stik til USB memory og en stik til noget der kræver mere strøm. Får harddiske strøm gennem USB kabel nogen gange.

Jeg prøvede en gammel lille 13 GB harddiske til stikket i tvét, den der til ekstra udstyr med ekstra strøm og brugte samtidig strømforsyningen til harddisken. Det virkede ikke, jeg tror at harddisken tog skade, den klikkede nogle gange og den kan ikke bruges mere.

Jeg vil gerne lære hvordan man gør, og spørger for, at jeg ikke vil ødelægge noget, skal harddisken sættes til stikket uden samtidig strømforsynings modul, eller hvad.

Det ser ud til at jeg ikke kan optage et program på USB uden samtidig at fjersynet viser det samme program er det rigtig.
Jeg syntes ikke at manualet viser det så jeg forstår det.
MVH og tak.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-14 13:43

Eksterne diske skal have seperat strøm - usb stik skal ikke.

En så gammel disk som er på 13GB skal man lede længe efter så mon ikke den var røget sig en tur alligevel.
Har aldrig oplevet en disk der brænder af ved at sætte den i et usb stik

Eksterne diske skal som regel formateres i FAT, men er ikke ´helt´ sikker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-14 13:44

Citat
Eksterne diske skal som regel formateres i FAT

Når de bruges til TV

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-14 13:56

Mit Philips TV spørger og bagefter formaterer den selv disken før disken kan bruges til at optage på, jeg har en ekstern harddisk med strømforsyning til at optage på tilsluttet TVet, jeg har også et par usb stik med film fra computeren som bruges sammen med TV, det fungerer udmærket, foreslår dit TV ikke selv at formater når en ny disk sættes til?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-02-14 14:11

Jeg brugte min gamle 13 GB for at se om det virkede så den kan jo bare smides ud.
Jeg ved ikke om den spørger. Men en usb har jeg nogle af, de kan fint indspille, dem har jeg så formateret på pc inden så de er tomme.
Harddisken skal vel så sætte til det stik i Tv der er beregnet til moduler til større strømstyrker, usb stik sætter jeg som sagt i den anden stik.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-14 14:30

Disken skal sidde i et harddisk kabinet, som har sin egen strømforsyning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-14 14:32

NB der findes også stik, der kan klare det, men et kabinet ser pænere ud

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-14 14:34

Har et par til salg? de kan tage både 2½ + 3½ og gamle IDE diske

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-02-14 16:18

Til mig selv.
Hvor store er dine diske, hvor bor du og pris.
Send en pm.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 10-02-14 16:21

Jeg har også et Philips tv som o.v.n. Det formatere automatisk harddisken til det rigtige format. Det er korrekt at USB-portene ikke altid kan klare strømmen. Ved 2,5" harddiske er det normalt ikke noget problem. Hvis det er en 3,5" harddisk så sæt extern strømforsyning på. Ved Philips er min. grænsen på størrelse omkring 32GB. Kommer du under, så virker måske kun pause-funktionen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-02-14 17:20

Ja tak for svarrene, jeg må lige have det prøvet i aften når badehotellet løber over skærmen, lillemor skal nemmelig i byen, og vil gerne have det indspillet.

Og for resten migselv, man kan vist ikke sende pm i dette program som så mange andre steder.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-02-14 17:23

Jo, 2.pind øverst til venstre: Private indlæg.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-02-14 17:26

Tak for det Bille - det har jeg ikke set før.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-14 18:54

har ikke direkte diske til salg, kun nogle harddisk kabinetter til både 2½ og 3½ diske - den ene kan tage både 2½/3½ Sata og IDE diske = ved skift af et par stik = og der kræves ikke værktøj til dét - samt jeg har et par almindelige små kabinetter til 2½ Sata diske.
Jeg har også en 3½, hvor der mangler ´coveret´ til indmaden, den bruger jeg til hurtigt at kunne skifte diske, den koster 60.- den til alle diske skal jeg have 90.- for, med strømforsyning og stik.
Jeg kan godt smide diske i dem alle, men de er desværre ikke helt fejl-fri (bad sektors) men de virker og bruges til tider - Windows chkdsk, viser dog ikke fejl på nogen af diskene = prisen er rimelig for dem? 2 stk Sata 2½ 500GB og 600Gb for 100.- stykket (og andre også) og kabinet til dem for kun 45.-/stk
Men selv ville jeg ikke købe diskene...
Nordjylland

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-14 19:07

NB: de diske jeg har med fejl på, bruger jeg til tider sammen med mine servere - netop for at kunne se film/ musik på mit tv, og der fejler de intet - samt jeg har en ´defekt´ 450GB kørende hele dagen lang, uden nogen form for problemer - andet, end hvis jeg smider den på pc, så vil den gerne skannes for fejl, dog uden at der kommer fejl frem på den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-14 22:49

Har 2 styk af disse med ca: 500Gb i hver - for 250.-?
http://www.gratisimage.dk/image-427A_52F948CA.jpg

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-02-14 11:27

Fx vil et Sony kdl 46" ikke have tilslutning på under 36GB - som fx en USB pen!