/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Midlertidig afmelding
Fra : fiat9090
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 06-02-14 10:50

Har det jeg kalder en vinterbil, synet nov. 2013. Da den er ret dyr i afgift og forsikring har jeg tænkt at afmelde den fra ca. 15. marts og til 1. nov. Skal selvfølgelig betale for nye nummerplader, men skal den indregistreres påny, og skal den synes igen? (Det er jo stadig indenfor den 2 årige synsperiode). Er lidt i tvivl om disse punkter, håber der er nogen der kan svare mig.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-02-14 10:58

Hvis ikke du kan finde svar på Skat`s side vil jeg da spørge dem ad.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1921346&vId=209219

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-02-14 12:14

Paragraf 20
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=142064

Den skal først synes efter 1 år,

Kommentar
Fra : fiat9090

Dato : 06-02-14 12:37

Tak for svarene. Ja, helt fint med at ringe til Skat, men det er jo nok som alle andre offentlige telefoner - du er nu nummer 9 i køen - så var det jeg tænkte, det er nemmere at spørge her. Her inde får man altid seriøse og venlige svar.
Angående synet, så er det afklaret som katekismus skriver (paragraf 20 stk. 3) men jeg kan ikke finde noget om bilen skal ind- eller omregistreres på ny, men det skal den sikkert. Er det ikke omkring 400 kr. det koster?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-02-14 12:52

Har du spurgt ved dit forsikringsselskab?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-02-14 15:33

Hvorfor lægger du ikke bare pladerne i depot ved din forsikring - hvis du kan det

Kommentar
Fra : fiat9090

Dato : 06-02-14 20:45

Til mig-selv. Det tror jeg ikke man kan - jeg mener den ordning er afskaffet for mange år siden.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 06-02-14 20:50

Der er ikke meget at spare ved at lægge pladerne i depot.
Man betaler en nedsat forsikring, men stadig fuld ejer/vægt afgift.

Lad nummerplade registreringen og forsikringen æde det bøvl du fremtvinger, ved at afmelde bilen og købe nye plader senere.
De kan jo bare ændre systemet, så det er nemmere og billigere for os brugere.

Der er væsenligt mere at spare end hvad nr pladerne koster.

Kommentar
Fra : fiat9090

Dato : 06-02-14 21:22

Til Beestone. Tak for dit indlæg. Er helt enig, det er det jeg gør, jeg får en besparelse på ca. 3500 kr. og det endda når de nye plader er betalt. Det er da også en slags penge.