/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
bredbåndstelefoni TELIA
Fra : ara
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 05-02-14 16:47

Hej.

Mine forældre vil gerne have en internet forbindelse og stadig bruge deres fastnettelefon.

Løsningen kunne jo være bredbåndstelefoni.

Har hørt (godt nok for nogle år tilbage) at dette var noget bras. Der var tit problemer med telefonerne.

Men virker dette idag, og tænker her mest på Telia?

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-14 17:11

Citat
Men virker dette idag, og tænker her mest på Telia?

Ved ikke om Telie virker, men tror at det er for dyrt.

Fullrate virker og er billig det kan fås fra kr. 199,- pr, md. det er inc. fastnet og bredbånd 10/1 mbit
ved +kr. 40,- pr md. kan der ringes ubegrænset til fastnet telefoner.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-02-14 17:19

Jeg kender ikke Telia. Men vi har TDC`s bredbåndstelefoni. Som virker perfekt.

Men her er det dyrt,hvis man ringer fra fastnet til mobil. Derimod kan man ringe fra fastnet til fastnet,for 1 kr.,uanset samtalens længde.

Et udpluk af mit regnskab: 12 samtaler til mobil,fra fastnet= 54,- altså 4,50 kr i snit.

3 samtaler fra fastnet til fastnet= 3 kr. (Uanset samtalernes varighed).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
De er jo smarte,for der er jo færre fastnet telefoner at ringe til. Derfor billigst.

M.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-02-14 17:19

Skal give 258 kr pr, md. hos Telia.

Det er også med ubegrænset taletid.

Har talt med fullrate tidlige idag. Der var prisen 258 kr. Det samme som Telia.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-02-14 17:21

TDC er udelukket.

Alt for dyrt ifh. mine forældres brug.

Min mor bruger det halve af dagen på at hænge i telefonen, og med en opkaldsafgift på 1 kr. løber det hurtigt op.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-02-14 17:24

WAOO er en god og billig løsning på det problem...

Man betaler en krone for opkaldet, så kan man tale en time uden beregning og deres TV/Internet løsning er også yderst rimelig...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-02-14 17:26

Hvis dine forældre har bredbånd hos YouSee, det har jeg og også kabeltelefoni fra Yousee og det virker fint, faktisk er det en bedre lyd man har i telefonen end på min mobil.

Problemet med kabeltelefoni er at hvis bredbåndet "går ned" så er der heller ikke nogen telefonforbindelse og i øvrigt heller ikke noget TV, men det forekommer uhyre sjældent, måske et par gange på et år og af meget kort varighed. Bl.a. af den grund har jeg en mobil med talekort fra Fullrate.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-02-14 17:31

Mine forældre har "kun" den store tv pakke fra Yousee.

Men som jeg kan læse tager de 219 kr udelukkende for internettet, og hertil kommer fastnettet.

Internettet skal udelukkende bruges til en tablet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-02-14 08:42

Uanset bliver man taget i rø***

Jeg fik gratis TDC-TDC på min mobil og to timer taletid til andre, fair nok.
Men regningen blev stor alligevel, jeg nærlæste og så står det med småt at det kun gælder til TDC mobil..............og ikke mange læger bruger mobiltelefon når man hænger i røret halve timer om morgenen for at komme igennem

Telefon, internet, TV pakke og licens........det koster sgu minimum 5-600 kr om måneden at være med.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 11-04-14 12:08

Tak for svaret Hejdu58.

Det blev telia og det virker fint.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-04-14 18:08

Selv Tak are.