/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
varmer kun i fører siden
Fra : mehn
Vist : 285 gange
100 point
Dato : 05-02-14 13:33

Hej jeg har en suzuki liana fra 92. den har det problem at varmeblæseren kun blæser varm luft ud i føresiden og halv kold luft ud i passagersiden??? blæseren har det også med at gå ud når den står på trin 4.

Mvh Morten

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-02-14 13:42

Jamen så skal du vel have undersøgt hvad som er i vejen, -hvis du vil have det lavet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-02-14 17:13

Det er da ikke særlig interessant for os at vide.
Hvis du havde et spørgsmål i den anledning, ville det være en anden sag,

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-02-14 17:43

- Ubesvarede    1
- Besvarede    12
- Annullerede    17
- Slettede    0

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-02-14 18:36

Din blæser har tydeligvis en svigtende forbindelse, da trin fire antageligt er højeste hastighed og dermed uden formodstand. Det kan være slid i kontakten eller de notorisk underdimensionerede ledninger Suzuki har monteret, måske et af de utallige plastikstik, eller noget så banalt som en halvt afbrændt sikring.

Hvis du har varm luft i den ene side og kold i den anden kan du jo prøve, at slå aircon fra ?!
Men det er nu nok mere sandsynligt en plastikklap i varmeapparatet der spærrer for den varme luft.
Muligvis fordi et eller andet er knækket af, eller et kabeltræk er ude af justering ? Prøv om du kan følge kabeltrækket der skifter mellem varm og kold luft og se, om ikke der er knækket noget af et sted, eller kablet "bare" rykker sig frem og tilbage / op og ned uden virkning ?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-02-14 18:48

Det er en 22år gammel suzuki, mon ikke den er ved at være "træt" i øvrigt af samme grund enig med Cortina01.

Kommentar
Fra : mehn

Dato : 05-02-14 20:56

Skrivefejl 2002 og ikke 92 men 12år er jo også mange når det gælder biler