/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Polstring
Fra : Troldepige
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 04-02-14 13:39

Jeg er i gang med, at friske sådan en sofa op: http://www.dba.dk/soeg/?soeg=wegner+sovesofa

Den vil have godt af, at blive slebet og lakeret, men det må vente til det bliver lidt varmere i vejret.

Den har fået en ny madras.

Men polstringen på ryglænet er noget flad, så den er hård at sidde op af, så den skal have noget ny polstring.

For mange år siden ompolstrede jeg min mors spisestue-stole, og blev af en møbelpolstrer anbefalet, at bruge plade-vat, hvilket har fungeret helt fint.

Men her, til sofaens ryglæn, kan jeg komme i tvivl, om jeg skal give den nogle lag plade-vat eller, om jeg hellere skal give den et lag skumgummi, 2-3 cm tykt.

Er der nogen af jeg, som har erfaring med dette, ell.l.?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 200 point
Dato : 05-02-14 12:49

Møbelpolstervat i plader er bedre end skum. Har prøvet begge dele. Pladekanterne skal fases af hen mod kanterne. Hvis du bruger to plader, så lad den mindste være underst.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-02-14 21:18

Citat
Møbelpolstervat i plader er bedre end skum. Har prøvet begge dele. Pladekanterne skal fases af hen mod kanterne. Hvis du bruger to plader, så lad den mindste være underst.

Så vidt jeg kan se er polstervat det samme som jeg kalder pladevat:
http://butik.juhlin.dk/product.asp?product=522

Jeg er begyndt at hælde til, at starte med et lag skumgummi og så evt. 1-2 lag pladevat.

Hvorfor synes du ikke, at det duer med skumgummi?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-02-14 22:58

Det bliver trykket fladt ret hurtigt og bliver efterhånden klistret.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-02-14 23:03

Citat
Det bliver trykket fladt ret hurtigt

Og det gør pladevat/polstervat ikke?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-02-14 23:14

Det rejser sig igen. Det er derfor man bruger det.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-02-14 05:08
Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 06-02-14 06:59

Tak for svaret pbp_et.