/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Gratis advokathjælp
Fra : Birgitte32
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 02-02-14 21:56

Min mor er for nyligt død, så vi har overtaget hendes to katte. Vi må ikke have husdyr i lejemålet. Har nu modtaget et brev fra boligforeningen om, at der emblemet klaget, og vi har 2 uger til at bortskaffelse dem.. Hvem kan jeg talende, som kan rådgive mig? Og hvor lang tids opsigelse vil vi få, hvis vi ikke vil af med dem?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-02-14 22:45

Du kan tale med hvem som helst, men sagen er ret klar, du overtræder bestemmelserne i lejekontrakten, du kan derfor opsiges med øjeblikkelig varsel

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 02-02-14 23:30

Det er jeg såmænd godt klar over.. Jeg skal bare vide, hvor kort opsigelsesvarsel vi får.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-02-14 23:33

Som je gskrev, så kan udlejer opsige dig med øjeblikkelig varsel, det står vel også i det brev i har modtaget, hvilke konsekvenser det får, hvis i ikke skaffer jer af med kattene?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-02-14 00:56

Citat
Det er jeg såmænd godt klar over.. Jeg skal bare vide, hvor kort opsigelsesvarsel vi får.

Du spørger selvfølgelig boligforeningen - hvem ellers?

Det er da logik for perlehøns

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-14 09:44

Det lyder, som om du vil finde en lejlighed hvor det er tilladt at have katte.

Få dog en snak med boligforeningen og forklar situationen, så du ikke pludselig er sat på gaden.

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1997171.ece

Godkendelse af svar
Fra : Birgitte32

Dato : 13-04-14 21:28

Tak for svaret katekismus.