/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Ens design træ og træalu vinduer
Fra : jorael
Vist : 430 gange
500 point
Dato : 01-02-14 20:54

Findes der et eller to fabrikater af vinduer hvor man ikke bemærker en forskel i design og udtryk, hvis man sætter et vindue i træ ved siden af et vindue i træalu?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-02-14 10:20

Hvis du allerede har et alu beklædt trævindue, og du vil sætte et andet ved siden af, vil jeg råde dig til også at købe et alubeklædt magen til.

Hvis det eksisterende er nogle år gammelt kan du nok ikke få et nyt med ramme helt præcis magen til.
der er kommet skærpede krav til vinduernes isolering. Med de moderne ruder er tabet langs indfatning og ramme det afgørende. Derfor har alle fabrikanter måtte forbedre og ændre rammerne.

Fordelen ved de alubeklædte er at du aldrig skal male udvendig, og at de i mange år vil holde sig helt uændret i udseende. Samtidig er alubeklædningen lavet med udluftning, så træet holder sig bedre end det malede. Alubeklædning er merprisen værd.

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 02-02-14 10:37

Jeg har været for kortfattet. Det drejer sig om to etager. Mit ønske er træ, som et lækkert naturmateriale, men jeg ønsker ikke at male mere end nødvendigt.
Kan jeg finde et fabrikat, hvor jeg sætter træ alu på 1. sal for at undgå stillads, og træ i stuen, hvor jeg kan male fra jorden? De skal ligne hinanden træ og træ/alu.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 02-02-14 14:09
Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 06-02-14 13:54

Tak for svaret katekismus. "Rationel" er vel ikke det værste, man kan få.