/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
GLEMT PASword
Fra : faldsled
Vist : 750 gange
500 point
Dato : 01-02-14 20:20

mit barnebarn har et problem, hun kan ikke komme på sin bærbar, glemt password, hun ved ikke hvad Windows hun har, men tror det er vista... hvordan hjælper jeg ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-14 21:10

Åeh nej; jeg kan ikke hæve penge i hæveautomaten. Jeg har mistet mit kontokort og kan hverken huske mit navn, adresse, kontonummer ..eller hvilken bank jeg har. Jeg tror nok det er Nordea ..eller måske Danske Bank ...HJÆLP! Hvordan får jeg hævet pengene?

Kan du selv høre hvordan det lyder?
Skift bank, få dig et navn og et sted at bo

Der er vist ikke meget andet at gøre end at slette alt på computeren og lægge et nyt styresystem ind.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-14 21:15
Kommentar
Fra : sferling

Dato : 01-02-14 22:20

Ahh, er du nu ikke lidt kort for hovedet her

Man kunne da f.eks. prøve med gode gamle hirens boot-cd

http://www.hirensbootcd.org/download/

Dér er flere småprogrammer, som kan tage sig af forskellige typer af passwords.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 01-02-14 22:21

Nåe, du drillede bare - det var der så også lagt op til

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 01-02-14 23:36

jeg har nu set den det er Windows 8 og har fået et password fra Microsoft , som heller ikke virker

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 01-02-14 23:43

Hvis ikke du synes det her er for omstændeligt, skulle det kunne løse problemet uden nye programmer:

http://www.geek.com/news/windows-8-password-reset-trick-requires-no-third-party-software-1532242/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-14 08:44

Her er et par 'fif':

http://pcsupport.about.com/od/windows-8/f/forgot-password-windows-8.htm

sferling ->
Citat
Nåe, du drillede bare -

Jeg kunne simpelthen ikke modstå fristelsen ...den var for stor!
Undskyld faldsled. Dit spørgsmål kunne lyde som en historie fra de varme lande, der kom fra en som uretmæssigt havde fået en bærbar op under neglene
Du skulle vide hvor mange gode historier jeg har hørt gennem tiden. I dit tilfælde tænkte jeg nu: Endnu en som ikke vil indrømme at have skidt i nællerne ...og derfor giver barnebarnet skylden
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 10:57
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-02-14 18:07

Citat
jeg har nu set den det er Windows 8 og har fået et password fra Microsoft , som heller ikke virker Ked af det
Underligt, hvor hunne skulle Microblød kende passwordet fra?

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 02-02-14 21:16

hej MOLOKYLE, alt forladt, det kunne også lyde mystisk..... jeg har prøvet alle de gode råd, downlad ”Windows Password Key Standard”, lagt den på usb og dvd, været inde i bios og sat opstart på div., men intet har virket, lige nu er jeg lorst . jeg har set på din, men kan ikke lige gennemskue det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 22:28

Er det BIOS der er Login password på, ellers burde det være rimeligt enkelt at komme ind på den.

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 02-02-14 22:55

Nej "mig-selv" men en af vejledningerne gik ud på at man i bios skulle gå ind og boote fra usb, med programmet, men der skete intet. Det er Windows login der mangler paasword ... kun du guide mig igennem? Så vil mit barnebar blive glad, al løn og skat ligger på den (og hun har ikke tålmodighed)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-14 23:08

Barnebarnet har sandsynligvis brugt sin hotmail længe før Windows 8 og det er kodeordet til hotmail barnet skal bruge hvis Windows 8 er sat op som Microsoft gerne vil, log på med e-mail adresse og kodeordet til Outlook (hotmail)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 23:20
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 23:53

Citat
al løn og skat ligger på den (og hun har ikke tålmodighed)

Ak ja: men der er nu flere gode foreslag som virker.
Måske du skulle prøve dette - til næste gang der er andre ved din pc
http://www.returnilvirtualsystem.com/returnil-system-safe
http://help.comodo.com/topic-82-1-157-1234-.html

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 11:03

Du skal helt klart bruge en boot cd med et password cracker program. Jeg mener der er et eller flere på Hirents boot cd. Jeg skal lige se om jeg kan finde ud af det og lave en guide til, hvordan du gør. Jeg når det måske en gang i aften.
Jeg mener der er et program der kan ændre password, og så kan du indsætte et du kan huske.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 11:08

Prøv lige først den video mig-selv foreslår, virker det ikke, så læg lige en besked, så prøver jeg at lave en guide til hirens.
https://www.google.dk/webhp?hl=da&tab=Tw#hl=da&q=hirens+boot+cd+download

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 03-02-14 12:15

det har jeg gjort Brassovitski , men computeren reagere ikke på den

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 13:08

Ok! Jeg ser lige om der kan blive tid til at lave en guide i aften en gang. Jeg håber så bare det også virker på Windows 8. Jeg skal også lige finde ud af, hvordan jeg laver de bedst mulige skærmprint.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 13:12

Jeg går ud fra at du har styr på, hvordan du booter maskinen fra en CD-rom i stedt for fra harddisken?

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 03-02-14 13:41

Brassovitski håbede cd'en ville starte af sig selv, jeg gik i bios, men der kan jeg kun vælge harddisk og usb, der er ikke mulighed for at bruge cd som master

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-02-14 18:32

TRYK F8/ F9 eller 12 så burde der komme en ´lyn menu´ frem med diverse boot muligheder..
Citat
der er ikke mulighed for at bruge cd som master

Hvor gammel er det bundkort? hvis ikke du kan vælge mellem hvad - der skal starte op..
og er du sikker på du kom ind selve Bios.

Minder om en anden tråd der også kører herinde...

? Ifølge andre´s gode råd, kan du gøre det ved at boote i DOS/ kommandopromt og ellers følge deres link´s henvisninger = men siden du ikke kan Boote fra en dvd = så er lidt på skid..en.
Er du sikker på der ikke står andet end HDD og DVD , det kunne være de blev nævnt med ? Hitachi eller andre kendte navne, som du får mulighed for at benytte.

kan ikke hjælpe mere, da alle råd allerede er givet, før jeg blandede mig.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 19:48

Angiv venligst præcis fabrikat og model på maskinen. Hvis der er et dvd drev i maskinen kan den også boote fra dette.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 19:50

Du skal ikke ændre på master eller andet, det er kun boot rækkefølgen du skal ændre, ellers går der ged i den.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 19:51

Du skulle vel ikke tilfældigvis bo i nærheden af Vejen 6600?

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 03-02-14 22:12

det er en lenovo bærbar, ca. 1 år gl. Du har vist før været en god hjælp er det ikke dig jeg er på Skype med(dog har du et andet navn), jeg bor i Faldsled. Det virkede ikke på f8/f9/f12 jeg tog et billede af boot siden, men det kan jeg ikke lægge ind her.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 23:47

Hej jeg tror ikke jeg er på Skype med dig, jeg bruger ikke Skype ret meget.
Her er en vejledning til Hirens boot CD. Der står intet om at det virker på Windows 8, men et forsøg skader vel ikke. Læs de skærme der dukker op under vejs.
Det er på egen risiko at prøve dette. Det kræver at du kan få maskinen til at boote fra CD drevet.
Jeg har lagt vejledningen i min Dropbox, så kan du hente den der i pdf format. Jeg advarer dig, det er en længere smøre, 7 sider, men der er en del billeder. Af dårlig kvalitet, det er hunne svært at tage nogen ordentlige billeder af et skærmbillede.

https://www.dropbox.com/s/dv7eaaoj8cen4xb/Brug%20af%20Hirens%20boot%20CD%20til%20at%20slette%20Windows%20password.pdf

Hvilken model Lenovo?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-14 23:56
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-14 08:31

Brassovitski ->
Citat
..det er hunne svært at tage nogen ordentlige billeder af et skærmbillede.

Nøeh... tryk [Prt Sc] (= print screen tasten), så ligger skærmbilledet på klippebordet (clipboard) i hukommesen og du kan indsætte billedet i det format du ønsker i ethvert tegneprogram (f.eks. Paint) og så gemme det hvor du nu lyster. Hvis det kun et det aktive vindue du vil gemme? Så trykker du [SHIFT] + [Prt Sc] ..og ellers er det samme procedure.

Hvis det er BIOS skærmbilleder, så har du ret: Det er svært
..i fejlsikret tilstand med command prompt skærmen (cmd) er det jo ren tekst, som kan kopieres/redigeres og gemmes med kommandoen: edit
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 05-02-14 16:02

lenovo g580 model 2189, jeg tror snart jeg opgiver , så må det kste de 1000,- kr. som reparatøren vil have. Kunne jeg bare få gang i den cd, det var så enkelt på xp (hvorfor kan jeg ikke forøge point ?)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-14 16:46

Citat
Nøeh... tryk [Prt Sc] (= print screen tasten), så ligger skærmbilledet på klippebordet (clipboard) i hukommesen og du kan indsætte billedet i det format du ønsker i ethvert tegneprogram (f.eks. Paint) og så gemme det hvor du nu lyster. Hvis det kun et det aktive vindue du vil gemme? Så trykker du [SHIFT] + [Prt Sc] ..og ellers er det samme procedure.

Hvis det er BIOS skærmbilleder, så har du ret: Det er svært
..i fejlsikret tilstand med command prompt skærmen (cmd) er det jo ren tekst, som kan kopieres/redigeres og gemmes med kommandoen: edit

Haloooo, det drejer sig om billeder efter at password reset programmet er startet, det kører i ren DOS, så der er ikke noget klippebord at lægge billeder i, og så indsætte i et dokument.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-14 16:49

Citat
lenovo g580 model 2189, jeg tror snart jeg opgiver , så må det kste de 1000,- kr. som reparatøren vil have. Kunne jeg bare få gang i den cd, det var så enkelt på xp (hvorfor kan jeg ikke forøge point ?)

1000 kr. for et job det tager et kvarters tid. Ågerkarl kan du godt hilse og sige.
Vores lokale PC-Dealer tager 150 Kr. for at skille en bærbar ad og måle den igennem for fejl, og samler den igen, hvis du ikke vil have den lavet.
Så 1000 Kr. for en ren software ting er fuldstændig horribelt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-14 16:58

Citat
Re: Lenovo G 580 boot menu not working when pressing f2 and f12 key!

I had the same problem with my new G580. I found that I could get the boot menu most of the time by pressing F12 very, very rapidly and the same was true for F2 and the setup menu. I have read that the rapid booting of UEFI is the cause.

http://smallbusiness.chron.com/boot-cd-lenovo-55992.html

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 05-02-14 17:29

tak... så som jeg ser det er det mærke og model, som er problemet ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-14 22:37

Lenovo laver udmærkede produkter, men det kan godt tyde på at denne model har et BIOS problem. Dette kræver sandsynligvis en BIOS opdatering. Men først skal du jo have adgang til at arbejde med maskinen. Først ville jeg nok vælge at sikre de data der er vigtige på maskinen.

Har du prøvet med hurtige tryk på F12 lige efter du har trykket på start knappen?
Det skal altså kunne lade sig gøre at få boot menuen frem.

Kontakt Lenovo Support eller......

Ellers er her en løsning som bare ikke er særlig sjov:

Brug et Sandberg HDD multi link kabel. http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link
Tag harddisken ud af maskinen, kobbel den til en anden maskine med kablet, og kopier vigtige data over på en anden maskine eller en USB stick.

Derefter laver du en factory reset, altså kører maskine tilbage til den tilstand den var i da den blev købt. Så er der nok ingen password på. Derefter flasher du BIOS'n til en nyere version.

Så er der selvfølge den seje omgang med installere hele gøjemøget igen.

Lenovo Onekey Recovery
http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=DS035708

How to use Lenovo OneKey Recovery
http://support.lenovo.com/en_US/diagnose-and-fix/detail.page?DocID=HT077084

Citat
•Restoring

You can choose to restore the system partition to its original status or to a previously created back-up point. To restore the system partition:
1 Press the Novo button to start the Lenovo OneKey Recovery system.
2 Click System Recovery. The computer will restart to the recovery environment.
3 Follow the on-screen instructions to restore the system partition to its original status or to a previously created back-up point.

Note:
•The recovery process is irreversible. Make sure to back up any data you wish to save on the system partition before starting the recovery process.
•The recovery process may take a while. So be sure to connect the AC adapter to your computer during the recovery process.
•The above instructions should be followed when Windows can be started normally.

If Windows cannot be started, then follow the steps below to start the Lenovo OneKey Recovery system:
1. Shut down the computer.
2. Press the Novo button. From the Novo button menu, select the Lenovo OneKey Recovery system and press Enter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-14 09:21

Brassovitski -> Godt ord igen
Jeg vidste jo ikke hvilke screendump's du havde i tankerne?
Jeg prøvede bare at være behjælpelig
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 06-02-14 17:33

hej Brassovitski, nu har jeg hentet et program, hvor jeg kan komme i dos og der fremkommer en masse sider, men aner ikke hvad jeg skal vælge.... partion (1) ender det med, hvad skal jeg skrive der
?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-02-14 17:36

Citat
hej Brassovitski, nu har jeg hentet et program, hvor jeg kan komme i dos og der fremkommer en masse sider, men aner ikke hvad jeg skal vælge.... partion (1) ender det med, hvad skal jeg skrive der
?

Amer det ikke, jeg ved jo ikke hvad du har gang i. Hvordan er du kommet i DOS? Du kan ikke resette passwordet fra dos, uden der startes et specielt program til det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-14 21:10

faldsled ->
Citat
nu har jeg hentet et program

A hva' ?? På den maskine du ikke kan logge ind på?

..eller er det noget du prøver at starte op fra en boot cd/dvd ?

..eller er det BIOS du er hoppet ind i? (Det vil ikke bringe dig videre ..kan jeg garantere 100% !)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 07-02-14 14:13

hej MOLOKYLE, det boot fra cd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-14 21:19

BOOT fra CD/DVD ..Javel ..men med hvad?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 08-02-14 17:03

Tak for al jeres hjælp, men efter søgning på nettet lenovo g580 model er jeg ikke alene, der er en masse mennesker som har samme problem og ingen løsning fra lenovo, men tak alligevel