/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
kørselsfradrag
Fra : tararam
Vist : 375 gange
31 point
Dato : 01-02-14 16:15

Jeg gør rent for ISS og i forbindelse med dette har jeg et spørgsmål om kørselsfradrag.
Jeg har 27 km til arbejde, men mit arbejde er - hvor dumt det end lyder, tilrettelagt således at jeg på en skole skal skifte håndklæder og wc papir præcis kl. 12 hverdag. (ikke andet lige nu)
Så skal jeg møde ind selvsamme skole kl. 15.30 og gøre rent på gulve samme på wc og andre steder.
Da mit arbejde kl. 12 er færdigt på 20 min, kan det ikke være rigtigt at jeg skal vente 3 timer til næste arbejde startes. Jeg kører hjem istedet.
Så spørgsmålet er, kan jeg befordringsfradrag for 2 x kørsel på samme dag?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-02-14 16:29

umiddelbart ja, men de første 24 km betaler du selv, så 27*2=54-24=30*2=60 km kørselsfradrag per dag.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-02-14 08:20

Prøv denne kontakt, her får du det rette svar http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=kontakt