/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er syntaks fejl
Fra : EiHaBr
Vist : 569 gange
200 point
Dato : 29-01-14 23:10

Den ene af mine PCèr siger næsten altid når jeg åbner den sådan her- Der opstod en Microsoft JScript-kompileringsfejl.
Der er en syntaksfejl.

Nogen der ved hvad det er, og hvad det skyldes, og hvad man gør for at fjerne den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-01-14 23:26

Læs her:

komputer.dk/forum/teknisk-pc-hjaelp/din-pc/syntaksfejl

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-01-14 08:54

Den linie tekst kompileren læser indeholder noget som kompileren ikke kan forstå og dermed ikke udføre. hilsen Steen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-14 10:22

Enig, men jeg kan bedre lide denne fortolkning i dette program tilfælde:

Syntaksfejl i et program gør den eller de fejlbehæftede sætninger uforståelige for oversætteren eller fortolkeren og skal således principielt altid rettes, ...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-01-14 10:27

Med i din start af computeren er der et program med fejl.

Programmet (eller en del af det) indeholder en tekst (script) som styrer udførslen af microsoft j-script.

I denne tekst er der indsneget noget som j-script ikke kan forstå. Dette uforståelige danner så en meddelelse om syntax fejl.

Fejlen kan lige så vel være i din j-script udgave, eller blot en uoverensstemmelse mellem den udgav teksten er skrevet til, og den du har på computeren.

Fjern det skide opstartsprogram, som du nok alligevel ingen nytte har af.

Det kører måske også hvis du opdaterer systemet.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-01-14 12:21

Ja det var en fin forklaring tak for det.
Jeg ved bare ikke hvad det er for et program der er tale om, det siger den ikke noget om, det er vel ikke det program, Bios eller Microsoft Windows, eller office, eller hvad.
Jeg prøver lige at køre nogle opdateringer, så ser jeg bagefter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-14 12:43

Alm oplysning til 'brugerre' fra ...MOLOKYLE
Syntaks = Hvad man skriver ...er det korrekt i forhold til definerede regler/grammatik?

Semantik = Hvorledes man skriver ..giver det mening? ( = ..hvad betyder; dét man skriver)

Eksempel på en SYNTAKS fejl : Jge bro nræ beyn. (Jeg bor nær byen)

Eksempel på SEMANTIK fejl: Bor byen nær jeg. (Jeg bor nær byen)
Computersprog fanger let SYNTAKS fejl
Sådanne fejl bli'r 'fanget' af systemet og udløser en FEJL kode/oplysning.
SEMANTISKE fejl? ...opdages sm regel først, når 'skidtet' ikke virker!
..og kræver langt større resurcer at rette
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-14 13:01

MORALE:

Hvis du skal have noget til at virke?: Så lav/vælg det selv!

Virker det ikke?
Så tjek om du har skrevet/valgt rigtigt ..og om det gi'r mening ..dét du har skrevet/valgt!

..også, når det kommer til at få programmer (..man IKKE har skrevet selv) til at 'spille' sammen.

Hvad forventer 'det ene' program af 'det andet'? (Parametre, værdier, asociationer, enviroment, osv.)
Stemmer forventnningerne' mellem programmerne ikke overens?
..kan SYNTAKS fejl optræde, som et resultat af SEMANTIK fejl.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-14 10:25

Her er Microsofts forklaring/løsning:

http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie8-windows_other/jscript-compilation-error-syntax-error/c4b6b6b8-17aa-4e65-9523-99fcfa52a3de

..men den gælder Internet Explorer (IE).

Er det når du starter computeren? ..eller når du starter browseren?

Hvis det er når du tænder for computeren eller genstarter; hvornår kommer fejlen?

Hvis det er når du starter IE, så prøv at skift til en anden startside (Du kan evt. vælge en 'tom' side ved at skrive; about:blank ..som startside).

Det kan nemt være en fejl på den side du starter op i ..eller i en af de reklamer/bannere som siden evt. viser fra en 3. part udgiver og en sådan scriptfejl kan du intet gøre ved. Den skal rettes af de som har lavet/kodet siden/reklamen.

Visning af scriptfejl på internetnet sider kan iøvrigt slås fra:

Citat
1.Start Internet Explorer.

2.Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner. Hvis du ikke kan se menuen Funktioner, skal du trykke på tasten Alt for at få vist menuerne.

3.Klik for at fjerne markeringen i feltet "Vis en meddelelse om hver scriptfejl" under fanen 'Avanceret', og klik derefter på OK.

</MOLOKYLE>