/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Prøveskilte - prøvemærker
Fra : tararam
Vist : 660 gange
15 point
Dato : 28-01-14 16:02

Hej, Er der nogle herinde der har brugt prøveskilte fra Skat.
Der står flg.
"Du kan købe prøvemærker i Motorregistret eller i en af SKATs nummerpladeekspeditioner, hvis du - til helt særlige formål og i en kort periode - har brug for at køre med et køretøj, der ikke har nummerplader.
Prøvemærker printes som et klistermærke, der skal sættes på køretøjet."

Jeg kan simpelthen ikke komme igennem til skat for at få svar på hvad der menes med en kort periode. Er det 5, 7 eller 10 dage ?
Er der nogen herinde der ved det?

Accepteret svar
Fra : MinFørsteKat

Modtaget 25 point
Dato : 28-01-14 16:17

7 dage :)

Et prøvemærke er en midlertidig nummerplade, som giver tilladelse til at køre med et køretøj, uden at det er registret og uden at der er betalt afgift. Prøvemærket er personligt og tilknyttet et bestemt køretøj i en bestemt periode, dog max 7 dage. Det koster 100 kr. pr. døgn. SKAT har tegnet ansvarsforsikring for kørsel med prøvemærker.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2091733&vId=0

Afvisning af bestilling
Har du flere gange tidligere fået udleveret prøvemærker, kan vi afvise din bestilling med henvisning til, at du bør få køretøjet indregistreret med almindelige nummerplader.

Faste prøveskilte
Du kan søge om faste prøveskilte, hvis du er en erhvervsdrivende virksomhed med aktiviteter, som berettiger til kørsel med prøveskilte. For eksempel hvis du er forhandler, fabrikant eller reparatør af køretøjer. Send en ansøgningsblanket til SKAT og vedhæft en udskrift fra Erhvervstyrelsen, som viser dine registreringsforhold.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1971907

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 28-01-14 16:28

Tak for svaret MinFørsteKat.