/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
annulering af lejekontrakt
Fra : 190e
Vist : 942 gange
30 point
Dato : 25-01-14 14:56

jeg vil hører om der er mulighed for at annulerer en for 5 dage siden underskrevet lejekontrakt, pgra. pludselig fjernelse af eksistens grundlag. start på lejemål er først 1 februar, har aldrig boet der ,aldrig haft adr der, men eksistens grundlag er fjernet, derfor ingen penge til husleje betaling samt betaling af depositum.

kan nogen hjælpe med dette

190e

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 40 point
Dato : 25-01-14 15:13
Kommentar
Fra : 190e

Dato : 25-01-14 15:15

der står jo ikke noget om min nævnte sitouation.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-01-14 15:18

Det gør der da. Hvad står der i lejekontrakten (din) om opsigelse?

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 25-01-14 15:24

der står det normale 3 mdr. men start på mit lejemål er jo først 1 februar. og der er jo stadig 1 uges tid til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-14 15:26

Hvis det er privat - ikke en boligforening, så burde du have en chance for at slippe, hvis udlejer er af den ´rare´ type, måske med en måneds husleje i godtgørelse = hvis du så har dem?
Ellers må du spørge foreningen, jeg kan ikke mindes at have hørt om at man bare kan springe fra, heller ikke ved mangel på penge = kontrakten er bindende.
Eller må du sælge en af dine biler.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-14 16:34

Uden at sparke til nogen der ligger ned..............boligselskaberne får lidt mere at lave ind i februar når kontanthjælpsreformen rammer

Lejligheden er formentlig istandsat, og hvis der var flere om buddet kunne den nås at blive udlejet d. 15.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 25-01-14 16:53

hvad har det med mig at gører

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 25-01-14 17:14

Det har du ingen mulighed for. En kontrakt er en kontrakt. Du kan dog opsige den nu, og så hæfter du kun for de 3 måneders husleje i opsigelsesperioden, og hvis du ikke får udleveret nøglen, får det op med dit depositum.
Du kan være heldig at udlejer er flink, men du har ikke krav på det.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 25-01-14 17:27

hvad menes med dette,,,,hvis du ikke får udleveret nøglen, får det op med dit depositum.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-01-14 17:54
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-01-14 10:26

Citat
hvad menes med dette,,,,hvis du ikke får udleveret nøglen, får det op med dit depositum.

Jeg vil tro der skal stå "går" og ikke "får".

Og det betyder, at hvis du ikke har fået nøglen udleveret, så er det ensbetydende med, at du ikke har boet i lejligheden, og dette er ensbetydende med, at du ikke kan have forringet/ødelagt noget i lejligheden.
Og når man ikke har ødelagt noget i lejligheden, så har man ret til, at få hele depositum/indskud tilbage.

Må jeg have lov at spørge hvad du mener med, at dit eksistensgrundlag er forsvundet?
Måske kan der gøres noget ved dette.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 28-01-14 07:39

bare tag det helt roligt, man kan ikke rykke håret af en skaldet.

så du kan bare blæse på den kontrakt

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 28-01-14 14:56

Det er dyrere for spørger at blæse på kontrakten end sige den op. Der kommer påkravsgebyr, fogedgebyr og alt muligt andet, så det billigste er at sige den op.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 02-02-14 19:07

Tak for svaret marken84.