/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopiere 3½ diskette til en pc u/drev
Fra : vagn2901
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 23-01-14 15:25

Min harddisk på min stationære har været nede. Et program, hvor jeg har kopieret resultaterne på disketter, er væk. Programmet er nu i stedet etableret på min bærbare, som ikke har diskettedrev. Hvordan får jeg overført resultaterne på disketterne til min bærbare. Der er tale om et regnskabsprogram for foreninger og enkelte kunder.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-01-14 15:29

USB stick

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 23-01-14 15:39

USB har jeg prøvet uden held.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-01-14 15:48

man kan købe et sæt kabler hvor man kan slutte diskettedrev og ide hardisk og sata til og der er usb i den anden ende det fungere fint

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-01-14 16:04

Du skriver resultate er kopieret ud på diskette. Hvis det kun er data, burde de meget let kunne flyttes til den bærbare ved hjælp af et USB stick. Muligvis skal du kontrollere stien til data på din bærbare, og så efterfølgende lægge filerne på nøjagtig samme placering, og med samme struktur.
Hvis det kun er data som er eksporteret fra programmet, må de også kunne importeres til programmet, men sådan forholder det sig vel næppe.
En mulighed er at investere i et eksternt diskettedrev. http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=18170&pn=DELOCK&vare=541107&f=edbp

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-01-14 16:07

Citat
man kan købe et sæt kabler hvor man kan slutte diskettedrev og ide hardisk og sata til og der er usb i den anden ende det fungere fint

Det kunne være denne, men jeg e rikke sikker på at den kan bruges til diskettedrev.

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-01-14 18:01

Jeg har en sådan sandberg, som jeg har brugt en del.
Hvis din bærbares harddisk tages ud og tilsluttes din computers USB, med sandbergen kan du evnt. reparere hardisken for fejl, eller tage de data ud af hardisken som du skal bruge.
Men hvis du ikke har regnskabsprogrammets installationsfiler, kan du nok ikke bruge regnskabs-data til noget.
VH Palle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-14 18:45

Hvis du har programmet på din bærbare og regnskabs-filerne på disketter.

Der findes USB diskettedrev, som du sikkert kan bruge til overførsel.

Hvis du kender en med en stationær computer har vedkommende sikkert også diskettedrev.
Og så kunne du overføre til USB stick.

Som der tidligere er sagt, så leder regnskabsprogrammet et bestemt sted efter filerne, og der bør de så ligge......................altså samme sti.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-01-14 10:16

Hvis du har et oldgammelt regnskabsprogram, kan det være indstillet til( eller kun beregnet til) at gemme datakopier og genlæse dem fra diskettedrevet som hedder A:

Hvis du så vil indlæse fra en usb memory , skal den være logget ind som et diskdrev, det sker som regel automatisk. Men regnskabsprogrammet skal også instilles til at importere data fra et drev med det bogstav, som usb memory er logget ind med.
Hvis programmet ikke kan det, skal der en edb nørd til at fåcomputeren til at tro usb er et A:

Ellers kan du købe et diskettedrev løst og sætte i computeren. hvis det er en lille bærbar uden muligheden, kan du for lidt flere penge købe et eksternt diskettedrev med usb tilslutning.

Ledningen til harddiske duer ikke til diskettedrev.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-01-14 10:31

Jeg har et Sandberg USB-diskettedrev tilsluttet min PC via USB.
Det fungerer fint, men det er naturligvis stadig en forudsætning at programmet, som er anvendt til at lave filerne med, også er installeret på din PC, og sat op på samme måde, som det var da du sidst anvendte dine regnskabsfiler.
Ammitz

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-01-14 10:58

Hva så?
Citat
vagn2901
, hvordan går det så?
Du skriver regnskabsprogrammet er etableret på din bærbare. Mener du installeret, og kører det overhovedet? Som tidligere skrevet, hvis programmet er installeret korrekt, så lav en enkelt post og gem. Find destinationen hvor programmet gemme, kopier data ind på samme placering i samme struktur. Hvordan har du fået data ud på disketter? Var det noget du 'fiksede' inden maskinen gik ned, eller har du hentet dem fra harddisken efterfølgende? Hvis data er kopieret over på disketter med et eller andet komprimerings/exporterings -program, skal dette være installeret på den bærbare og så SKAL du bruge et diskettedrev. Et komprimeringsprogram gemmer en fil på diskette 1, som indeholder oplysninger, om hvor mange disketter der er i sættet, og i hvilken rækkefølge de skal pakkes ud, og så kan det kun lade sig gøre via et diskette drev. Måske findes der en måde at oprette et virtuelt diskettedrev på, men ikke noget jeg kender til.
Hvis du derimod blot har kopieret data, og vel at mærke har fået alt med, også evtuelle indeksfiler osv. burde det kunne lade sig gøre ved at kopiere data ind på den rigtige placering.
Den gamle maskine der gik i koks, var det pga. at harddisken stod af, eller af anden årsag?
Det vil måske hjælpe lidt hvis du oplyser programmets navn og version!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-01-14 13:12

Jeg har sådan et USB diskettedrev:

http://www.alternate.dk/html/product/536474?partner=dkadwoPLA

Det fungerer ganske tilfredsstillende.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 26-01-14 22:14

Programmets navn er Summasummarum 3

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-01-14 10:39

Det diskettedrev jeg har købt er dette:
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-Floppy-Mini-Reader

Det sættes bare i usb stikket på din bærbae, og fungerer som et normalt floppy-drev med en sprække til at skubbe disketterne ind i. Blot ligger det løst ved siden af din bærbare, - som hvis du sætter en extern harddisk til den.
Da du jo har programmet installeret på din bærbare, - kan du på den måde læse og bruge dine disketter igen.
Ammitz

Annuller spørgsmålet
Fra : vagn2901

Dato : 07-02-14 12:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål