/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lenovo nedtoner
Fra : thedeuce
Vist : 320 gange
16 point
Dato : 22-01-14 22:09

Min nye Lenovo Ideapad nedtoner automatisk efter få sek. Hvordan ændrer jeg denne indstilling ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-01-14 08:52

Hvis den kører Windows 7, skal du ind i kontrolpanel--> strømstyring, så kan du ændre de forskellige profiler. Normalt skal den kun nedtone skærmen når den kører på batteri, det er for at spare på strømmen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-01-14 08:53
Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-01-14 10:21

Du kan via Lenovos egne program-værktøj gå ind og styre strømfunktionen. Når den nedtoner, er det for at spare strøm. programmet finder du ned th. ved uret, men du kan også som Brassovitski, gå den ved ind, men har du Lenovos udmærket program så brug det.
(Vi kører selv på to Lenovo E520 og G770).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-14 22:21

Du skal i indstillinger ( firkantet ikon med vand rette streger)
Tryk på skærm
Find og tryk på dvale..................ændre tiden.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-01-14 08:13

Citat
Find og tryk på dvale..................ændre tiden.

Nedtaoning af skærmen, hvis det altså er det det handler om, har intet med dvale at gøre. Dvale er når hele maskinen lukker ned i en tilstand, hvor den kører minimalt i baggrunden, så den hurtigt kan ´tages i brug igen.
Nedtoning af skærmen, har alene noget at gøre med strømstyring.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-14 10:31

Øh - det er vist en Lenovo Ideapad (tablet) som jeg selv har....................

Her er et screenshot fra min lenovo med Android 4.2
http://peecee.dk/upload/view/430212

Den skal lige downloades, men fylder kun 0,09 Mb

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-01-14 11:06

Shit jeg må have nye briller. Jeg er hele tiden gået ud fra at det var en bærbar SORRY!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-14 11:15

Ja måske - eller en større skærm.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-01-14 11:44

Citat
Ja måske - eller en større skærm.
Har en 27", så den skal vist ikke være større. . Min kæreste har lige købt en Lenovo tab 3, det er s.. godt nok lækker isenkram, og så 18 timer batteritid. Den lille detalje med den runde 'pølse' på den ene kant er rigtig dejlig og giver et godt greb i den. Og så er der indbygget stand, så den kan stå op til video fremvisning og stå lidt på skrå til almindelig brug. Nå det var et sidespring.
Måske hun har fundet ud af det der med 'nedtoning', hvis det virker som på en android telefon er det noget med Indstillinger, skærm, dvale: så jeg bøjer mig i støvet og indrømmer at det hedder dvale.