/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
varme(blæser) blæser MEGET lidt.
Fra : dennisgj
Vist : 309 gange
20 point
Dato : 22-01-14 20:53

Har en peugeot 306 fra 97 hvor blæseren kun virker på trin 4 og det er virkelig minimalt hvad der kommer ud af luft. Hvad kan det være?:/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-14 21:14

Defekt blæser

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 22-01-14 21:26

Det er meget muligt at det er reguleringen der ikke virker, den giver ikke nok spænding ud til blæseren. Kan du ikke komme til at fjerne stikket på blæseren og så sætte et par ledninger på blæseren og gi den 12 volt, for så skulle den gerne køre på fuld blæs og hvis den gør det, så træk en lednig ind i kabinen og sæt en kontakt på så du kan slukke for den mår du ikke gider at høre på den under kørsel, for så har du da varme i bilen i den her kode tid, til du får skiftet/rep. reguleringen

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 22-01-14 21:45

Du har sandsynligvis en afbrændt blæsermodstand, da den normalt er aktiv i de lave trin.
Hvis blæseren går trægt i lejerne nu hvor det er blevet koldt, vil den trække betydelig mere strøm end normalt og så futter modstanden af.
Hvis den kun giver meget lidt på fuld hammer må der være noget rivende galt. Så skal du også have fat i selve blæseren og sikre, at den arbejder som den skal. At trække ekstra ledninger hjælper næppe, hvis den stakkels blæsermotor er træt i lejerne, eller måske har en dårlig steltilslutning ? Det kan nemlig også have indvirken.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 22-01-14 22:15

Din blæsemodstand er defekt...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-01-14 23:04

Det er som di siger her blæsermodstanden der er defekt. Har set det samme problem mange gange.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-01-14 10:24

Eller kul i blæseren er ved at være slidt op.

Kommentar
Fra : dennisgj

Dato : 24-01-14 10:41

Jeg kan jo tydeligt høre motoren kører på fuld drøn men der kommer bare meget lidt luft ud?:/

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-01-14 11:05

Citat
Jeg kan jo tydeligt høre motoren kører på fuld drøn men der kommer bare meget lidt luft ud?:/

Jamen så er luftindtaget ude i motorrummet / under forruden stoppet af blade og skal renses, for blæseren kan ikke suge luft ind, eller også er det klappen der ikke åbner den styres af den dreje/glide knap der er inde i bilen der bestemmer on du vil suge luft ude fra eller fra kabinen igennem køleelementet der sidder inde midt under instrumentbræt.