/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Flytte filer fra NAS til PC
Fra : ara
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 22-01-14 19:04

Hej.

Har før haft problemer med at flytte nogle af mine filer fra min Synology ds 209 nas server, og over på min pc.

Når jeg er inde på Nasserveren går jeg ind under "file station". Her kan jeg godt se alle de mapper der er på serveren.
Men hvordan får jeg en af dem over på pc'en.

Jeg kan jo ikke bare højre klikke og kopiere, og så gå på pc'en og sætte ind. Dette kan den ikke.

Det er ikke min firewall der gør noget. Har prøvet at slå den fra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-01-14 19:24

Citat
Jeg kan jo ikke bare højre klikke og kopiere, og så gå på pc'en og sætte ind. Dette kan den ikke.

Det BURDE den kunne gøre - hvis du går ind VIA NETVÆRK
jeg gør det dagligt med mine (2 styks) og ingen problemer, og jeg trækker bare filerne over i mapper eler andet.

MEN er du sikker på du KOPIere fra den rigtige mappe/ directory (svært navn), der er masser af muligheder på en NAS = jeg åbner mit gennem START/computer/ netværk og så er alt mit oppe og klart til brug
http://www.gratisimage.dk/image-26DE_52E00C5C.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-E7EE_52E00C5C.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-0340_52E00C5C.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-01-14 19:25

Og visse navne er redigeret bort:

Kommentar
Fra : ara

Dato : 22-01-14 19:53

Jeg har prøvet det du beskriver. Det kan den ikke.

Under "file station" kan jeg se min diskstation og de mapper der ligger på den.

Jeg har før også kunnet se min pc og dens dreve, men det kan jeg ikke mere.

Vælger jeg at kopiere en mappe (f.eks med ctrl+c og indsætter med ctrl v på min pc sker der ikke noget.
Den vil ikke flytte filerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-01-14 20:06

Prøv at klik på NETVÆRKS og delings center = SE HELE KORT
(skulle jeg ikke have gjort) der findes mit nemlig slet ikke ??? Øv, men det findes i Computer/ netværk
ALTSÅ lige til jeg klikkede på - se hele kort... så nu er jeg sgu også på den.
Færdig for i dag..

Kommentar
Fra : ara

Dato : 22-01-14 20:14

Undskyld

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-01-14 17:43

Har du opdateret til sidste nye "firmware" (styresystem) til din Synology.
De helt tidlige versioner havde lidt bøvl med netværks support