/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hold da op....
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 20-01-14 19:38

Læs her: http://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE6419960/forskere-mini-istid-kan-vaere-pa-vej/

Vil det sige, vi skal til at svine med CO2 igen.
- Og vi bliver fritaget for CO2-afgifter.
- Og kørsel med 4x4 bliver helt legalt blandt klima-præsterne.
- Og istedet for at svede ihjel, skal vi nu fryse ihjel.
- Og hvad vil venstrefløjen og de kulturradigale nu kaste sig over - og redde.

Som min gamle bedstemor altid sagde: Åh jå jå jå jå, verden er ad lave, min dreng.
Hun var en klog pige.

Mvh.
Tommy.
Ja, hvad skal man da snart tro...tsk tsk tsk tsk....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-01-14 20:51

I artiklen står der:
Citat
"Vi vurderer, at der inden for omkring 40 år eller deromkring er 10 til 20 pct. - nærmest på 20 - sandsynlighed for, at vi vil være tilbage til Maunder Minimum-tilstandene," siger han.

Højest 20% sandsynlighed, tør du tage chancen?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-14 22:15

Fun du snakker som om at klimaet med 100% skulle blive varmere.
De sidste 15 år er temperaturen globalt set ikke steget.

Så jow da, jeg tør absolut ta' chancen.
Og håber naturligvis på, at klimaløgnen snart bliver afsløret.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-01-14 22:32

Du er så sjov Tommy, det er dog trist at du ikke aner hvad du snakker om.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-14 22:42

Citat
Du er så sjov Tommy, det er dog trist at du ikke aner hvad du snakker om.
Det er da ikke noget argument. Jeg kan skrive det samme - og så er vi lige langt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-14 23:05

Nej, jeg vil alligevel ikke bruge din form for argumentation, fun. Den er squ et nummer for barnlig.

Lad mig sakse et par linjer fra The Economist - som hører til de mest klima fanatiske på denne jord. De skriver bl.a.
Citat
OVER the past 15 years air temperatures at the Earth’s surface have been flat while greenhouse-gas emissions have continued to soar. The world added roughly 100 billion tonnes of carbon to the atmosphere between 2000 and 2010. That is about a quarter of all the CO2 put there by humanity since 1750. And yet, as James Hansen, the head of NASA’s Goddard Institute for Space Studies, observes, “the five-year mean global temperature has been flat for a decade.”

Nu håber jeg du kan lidt engelsk.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-01-14 23:35

Lad os se, hvad andre skrive, f.eks fra: http://news.nationalgeographic.com/news/2004/12/1206_041206_global_warming.html

Citat
• Average temperatures have climbed 1.4 degrees Fahrenheit (0.8 degree Celsius) around the world since 1880, much of this in recent decades, according to NASA's Goddard Institute for Space Studies.

• The rate of warming is increasing. The 20th century's last two decades were the hottest in 400 years and possibly the warmest for several millennia, according to a number of climate studies. And the United Nations' Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) reports that 11 of the past 12 years are among the dozen warmest since 1850.

Men Klovn-Tommy mener at vide at den menneskeskabte globale opvarmning er en løgn, mod tosser kæmper vi alle forgæves.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 00:45

Hvorfor linker du egentligt gamle "fakta"
Dem jeg linkede til var fra 2013

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-14 07:22

Tommy, links er bedre=mere retvisende, end brudstykker af artikler, taget ud af sammenhæng, så her er linket:

http://www.economist.com/news/science-and-technology/21574461-climate-may-be-heating-up-less-response-greenhouse-gas-emissions

Artiklens underoverskrift:

"The climate may be heating up less in response to greenhouse-gas emissions than was once thought. But that does not mean the problem is going away"

og fra artiklen

"Temperatures fluctuate over short periods, but this lack of new warming is a surprise. Ed Hawkins, of the University of Reading, in Britain, points out that surface temperatures since 2005 are already at the low end of the range of projections derived from 20 climate models (see chart 1). If they remain flat, they will fall outside the models’ range within a few years.

The mismatch between rising greenhouse-gas emissions and not-rising temperatures is among the biggest puzzles in climate science just now. It does not mean global warming is a delusion. Flat though they are, temperatures in the first decade of the 21st century remain almost 1°C above their level in the first decade of the 20th. But the puzzle does need explaining.

The mismatch might mean that—for some unexplained reason—there has been a temporary lag between more carbon dioxide and higher temperatures in 2000-10. Or it might be that the 1990s, when temperatures were rising fast, was the anomalous period. Or, as an increasing body of research is suggesting, it may be that the climate is responding to higher concentrations of carbon dioxide in ways that had not been properly understood before. This possibility, if true, could have profound significance both for climate science and for environmental and social policy."

Eller sagt på en anden måde, noget tyder på "vi"=forskerne, ikke har forstået alt om klimaet, og at de skal justere på/raffinere deres modeller, men at udlægge artiklen som at nu skal vi fyre op under kedlerne med kul og olie, kan man IKKE udlægge artiklen som, tværtimod, jfr artiklens sidste afsnit:

"Since CO2 accumulates in the atmosphere, this could increase temperatures compared with pre-industrial levels by around 2°C even with a lower sensitivity and perhaps nearer to 4°C at the top end of the estimates. Despite all the work on sensitivity, no one really knows how the climate would react if temperatures rose by as much as 4°C. Hardly reassuring."

Men du kunne sikkert uden problemer blive ansat af Fox news!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-14 11:50

UUUHHH mal ikke fanden på væggen, jeg bor i et af de huse i Albertslund som skal renoveres. Jeg er bange for at taget letter i en storm. For renoveringen kommer ikke til os før i 2016 eller 2017

Det eneste der trøster mig er at man altid kan kravle ned i krybekælderen, hvis den ikke er oversvømmet af al den regn.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 15:55

Det er ikke nogen nyhed, at jordens klima ændrer sig, og selvom menneskelige aktiviteter får skylden for meget af det, så har naturen altså klaret det helt fint uden vores indblanding.

Erik den Røde og hans vikinger dyrkede korn på Grønlands sydligste spids for 1000 år siden.
Det er vel forhåbentligt ikke nogen nyhed..?
Godt nok pruttede vikingerne meget....Meeen, at de go'e vikinger kunne ha' udledt så meget CO2 gennem deres gaskanal, at jordens klima ligefrem blev varmere, det tror jeg godt ikke på.

Og lige en ting til:
Forskere fra Holland og Tyskland har på en kløft i havet omkring 500 kilometer fra Nordpolen fundet pollen fra palmer. Og det fund går stik imod computerberegninger af temperaturerne i de arktiske egne dengang.
"Tilstedeværelsen af pollen fra palmer antyder,at den koldeste måneds middeltemperaturer i Arktis ikke har været lavere end otte grader," siger forskerne, hvis resultater offentliggøres i tidsskriftet Nature Geoscience.

OG...
Er det ikke sådan, at desto mere bekymret du kan gøre mennesket, desto lettere har du ved at narre dem.......læs...flå dem i skatter og afgifter.

Vindmøller.
Hvor CO2 neutrale er de..?
Her husker vi på, at der handles med CO2 kvoter til en pris på 32 kr (omregnet) pr tons.
Det vil sige, hvergang Danmark rejser en øjenbæ (mølle) stiger CO2 udslippet - f.eks. fra Polen, i form af endnu mere fyring i de gamle forurenende kulværker.

Vi mangler drengen fra eventyret "Kejseren nye klæder" som siger: "Jamen, han har intet tøj på"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 16:07

Citat
Tommy, links er bedre=mere retvisende, end brudstykker af artikler, taget ud af sammenhæng, så her er linket:
Retvisende..? Det kommer så sandelig an på hvilke kilder/links "man" henviser til.

Men vagnr., du benægter vel forhåbentlig ikke, at jorden har stået standby mht temperaturstigning - de sidste 10 år at regne.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-01-14 16:13

Tommy, du blander pærer og bananer. At temperaturen på jorden historisk er steget og faldet, er jo ikke et bevis på at der ikke sker en menneskeskabt temperaturstigning nu og de næste mange år.

At der bliver bygget en vindmølle i f.eks. Danmark, betyder jo heller ikke at de giver sig til at brænde mere kul af i Polen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 17:12

Citat
Tommy, du blander pærer og bananer. At temperaturen på jorden historisk er steget og faldet, er jo ikke et bevis på at der ikke sker en menneskeskabt temperaturstigning nu og de næste mange år.
Dit argument er ligeså teoretisk som du påstår mit er.

Citat
At der bliver bygget en vindmølle i f.eks. Danmark, betyder jo heller ikke at de giver sig til at brænde mere kul af i Polen.
Uha, det var en interessant betragtning. Du påstår så hermed at østeuropæerne - her iblandt Polen, opkøber CO2 kvoter for sjov skyld...? AAAAArghhhh, sku' vi nu ik' liiiige....

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-01-14 17:25

Fortæl mig lige hvilken industri, hvilke husdyr og hvilke biler, der fik istiderne til at ophøre.
Noget andet er, at selve antallet af mennesker udpiner vore ressourcer, og forurener havene. Det er derfor langt mere vigtigt, at vi nøjes med at reproducere os (altså standser befolkningstilvækst eller bedre: Opnår en reduktion til omkring '5o niveau) og rydder bedre op efter os, hvis der overhovedet skal være noget til vore efterkommere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-14 17:30

Tommy, når man, som du gør, klipper 4 sætninger ud af en artikel, og derved giver artiklen en helt anden (og forkert) vinkel, end den har, et det IKKE retvisende, det ved du jo godt, ik?

Derfor linker jeg til den artikel, hvis konklusion du forvansker i dit misvisende uddrag!

Hverken du eller jeg ved, hvad der vil ske med klimaet fremover, men indtil andet er bevist tror jeg mere på klimaforskernes version end på amatørers og klimafuskeres ønsketænkning.

For nylig læste jeg, på Scientificamericam.com en artikel/blog, der fortalte, at ud af små 10000 videnskabelige (peer reviewed) artikler om klimaforandringer, var der kun en der ikke støttede at det er menneskeskabt!

Desværre, hvor gerne jeg end ville, kan jeg ikke finde artiklen igen

Så enten er det der med menneskehedens påvirkning af klimaet et kæmpekomplot, der får fupmånelandingen, Twin Towers, rumvæsenerne i area 51?, Kennedymordene til at blegne, og ikke en af de mange medsammensvorne har afsløret det, eller også er det udtryk for den pt. bedste videnskabelige analyse/model!

Men vi lever heldigvis i et frit land, så enhver må have sin mening

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-01-14 17:51

Tommy skrev:
Citat
Dit argument er ligeså teoretisk som du påstår mit er.

Hvor er det lige at jeg påstår at dit argument er teoretisk? Er dit tomme udsagn ikke mere et udtryk for at du ikke havde noget fornuftigt at sige?

Derudover synes jeg lige du skulle prøve at sætte dig lidt ind i hvad CO2 kvoter er.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 18:11

Sådan generelt set, plejer jeg aldrig at forklare dig noget fun, idet, jeg anser det som rent tidsspilde.
Jeg har før sagt at du er en ignorant - og det står jeg ved.

Men for denne ene gangs skyld vil jeg gøre en undtagelse med håbet om, at bare en lille bitte smule hænger fast i din omtågede hjerne. Ikke fordi jeg tror, at noget som helst hænger ved - men som den optimistiske person jeg endnu en gang er, vover jeg forsøget. Jeg spiller f.eks. også lotto i håbet om....

Fun, nu læser du nedenstående meget langsomt - og helst to gange. Få evt. din far eller mor til at hjælpe dig.

Når en vindmølle producerer el, kan kraftværkerne delvis neddrosle deres elproduktion, og dermed reducere mængden af CO2-udslip. Salg af de derved ”frigjorte” CO2-kvoter nedbringer imidlertid ikke EU's samlede CO2-udslip. Det flytter blot CO2-udledningen hen til en anden el-producent. For eksempel til et kulkraftværk i Polen.

Det pynter naturligvis på Danmarks samlede CO2-regnskab, men er jo egentlig at snyde elforbrugerne. For de betaler tilskud via elregningen til vindmøllernes elproduktion. - I den overbevisning, at vindmøllerne reducerer CO2-udledningen.

Vindmøller reducerer kun CO2-udledningen, hvis enten EU reducerer mængden af CO2-kvoter eller hvis de ”frigjorte” CO2-kvoter opkøbes og annuleres. Sker det ikke, går elforbrugernes tilskud til vindmøller til, at kraftvarmeværkerne kan sælge nogle CO2-kvoter og derved nedbringe prisen på fjernvarme.

Og det var jo ikke lige det, det skulle handle om!

Fun, nu læser du det igen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 18:32

Citat
Hverken du eller jeg ved, hvad der vil ske med klimaet fremover, men indtil andet er bevist tror jeg mere på klimaforskernes version end på amatørers og klimafuskeres ønsketænkning.
Nu er det underligt, at det er de "rigtige forskere med de rigtige meninger om dommedagen" der modtager penge til videre dommedagsforskning. Alle andre - NUL KRONER
Det øjeblik en forsker stiller sig tvivlende om rigtigheden i dommedagsprofeien - i det øjeblik lukkes pengekassen med et farvel og tak for denne gang.

Jeg påstår aldeles ikke at jeg har de rigtige meninger - men jeg stiller mig stærkt tvivlende om den Al Gore'ske dommedag. Al Gore bruger ligeså meget el i sin private bolig, som en middelstor dansk provinsby.

Citat
Så enten er det der med menneskehedens påvirkning af klimaet et kæmpekomplot, der får fupmånelandingen, Twin Towers, rumvæsenerne i area 51?, Kennedymordene til at blegne, og ikke en af de mange medsammensvorne har afsløret det, eller også er det udtryk for den pt. bedste videnskabelige analyse/model!
Den står helt for din egen regning. Jeg gider heller ikke at diskutere om jorden er rund eller flad.

Jeg synes du skulle tage din sølvpapirshat af og tænke lidt fornuftigt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-01-14 18:41

Tommy, du skrev:
Citat
Jeg har før sagt at du er en ignorant

Det er sjovt, det skriver du hver gang du er kommet på glatis. At du bliver ved med at gentage det, gør det jo ikke rigtigt.

Hvis nogen opfører en vindmølle, producerer den el, det betyder at man ikke behøver brænde så mange kul af, for at dække behovet for el. Det betyder igen at man får en mindre CO2 belastning. Det er sådan set helt enkelt, og har egentlig ikke noget med CO2 kvoter at gøre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 18:50

Citat
Hvis nogen opfører en vindmølle, producerer den el, det betyder at man ikke behøver brænde så mange kul af, for at dække behovet for el. Det betyder igen at man får en mindre CO2 belastning. Det er sådan set helt enkelt, og har egentlig ikke noget med CO2 kvoter at gøre.
Kan du ikke lade din mor eller far læse det for dig. Du kan ikke forstå, du vil ikke forstå, såååååå, jeg opgiver.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-01-14 18:57

Tommy, du har en usædvanlig evne til at vende ting på hovedet. Grunden til at jeg ikke kan/vil forstå det du skriver, er at det du skriver er forkert. Jeg har forsøgt at forklare hvori det forkerte ligger, men det ignorerer du dom sædvanligt, faktaresistent som du jo er.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-14 19:21

"Nu er det underligt, at det er de "rigtige forskere med de rigtige meninger om dommedagen" der modtager penge til videre dommedagsforskning. Alle andre - NUL KRONER
Det øjeblik en forsker stiller sig tvivlende om rigtigheden i dommedagsprofeien - i det øjeblik lukkes pengekassen med et farvel og tak for denne gang. "

Øh, var der ikke en vis Bjørn Lomborg, der fik masser af penge af sin ven, Anders Fogh, men på et tidspunkt måtte selv AFR opgive støtte til Lomborg, så den holder ikke!

For en ordens skyld, så er CO2-indholdet i atmosfærens påvirkning af klimaet ikke et postulat, men en kendsgerning!

Det er over 100 år siden det blev påvist af den svenske videnskabsmand Svante Arrhenius. Det var pga observationer af temperaturen på planeterne, hvor Merkur (der er tættest på solen) ikke er så varm som Venus (næsttættest). Venus atmosfære er næsten ren CO2!

Hvis ikke vi havde CO2 i vores atmosfære ville jordens gennemsnitstemperatur svare til en dybfrysers, og så havde vi garanteret ikke denne omsonste debat

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 20:48

Citat
Øh, var der ikke en vis Bjørn Lomborg, der fik masser af penge af sin ven, Anders Fogh, men på et tidspunkt måtte selv AFR opgive støtte til Lomborg, så den holder ikke!
Aarrh vagnr., den kan du ikke bruge. Bjørn er ikke klimatolog, men M A i statskundskab, og var fra 2002 og frem, direktør for Dansk Institut For Miljøvurdering. Altså kort sagt, han vurderede hvad, og hvilken forholdsregler man evt. kunne tage i forskellige scenarier.
Så kunne man være enig - eller uenig med ham.

Citat
For en ordens skyld, så er CO2-indholdet i atmosfærens påvirkning af klimaet ikke et postulat, men en kendsgerning!
Det mener jeg netop ikke jeg har benægtet. Tværtimod har jeg påtalt, hvordan der svindles netop med CO2 via vindmøller.

Koncentrationen af CO2 i luften ligger rimelig stabilt set i forhold til den sidste istid.
Men har du tænkt over, hvor meget et enkelt vulkanudbrud udleder af CO2 ?

Vulkanen Eyjafjallajökull i Island udledte tonsvis af skadelige drivhusgasser til atmosfæren.
Udledningen dokumenteres af beregninger, der er foretaget på baggrund af tidligere vulkanudbrud i området, så røg der omkring 150.000 ton CO2 ud i luften hver eneste dag !

Kilde: Colin Macpherson fra universitetet i Durham, Storbritannien.

Citat
Hvis ikke vi havde CO2 i vores atmosfære ville jordens gennemsnitstemperatur svare til en dybfrysers, og så havde vi garanteret ikke denne omsonste debat
Det sidste først. Jeg mener ikke denne debat er omsont.

Husker du skovdøden langs de tyske motorvejen for år tilbage.......hmmm sidst i 70 eller først i 80'erne ? Sjovt nok, efter vi har haft en lille stigning i koncentrationen af CO2 er fænomenet væk. Netop fordi CO2 også er en skidehamrende god plantegødning, hvilket så igen leder mig hen til regnskovene. Hvert år forsvinder omkring 25.000 kvadratkilometer af Amazonas, et areal næsten på størrelse med Jylland. Intet tyder på, at tempoet for rydningen af verdens mest artsrige regnskov falder. Satellitdata viser, at der hver dag bliver ryddet op mod 70 kvadratkilometer skov.
Tænk nu på, hvor meget CO2 tror du ikke disse fældede træer - hvis de havde været i live, kunne æde/optage af CO2..? Masser..!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-14 21:27

¨Jeps, jeg ved godt at Lomborg ikke er klimaforsker, tihvertifald ikke af typen cand. scient., men han fik en masse penge af AFR, der selv var klimafornægter, men blev klogere=mere karriereminded, sikkert for at få nato-jobbet.
Da jeg i 1975 skrev stor opgave som det hedder nu, om internationalt samarbejde om forureningsproblemer, opdagede jeg at selv NATO var optaget af forurening!
Det gjorde Fogh nok også, over 30 pr senere, undskylde overfor Tyrkiet kunne han jo også!

Hvis jeg forstår "din" vindmøllesvindel rigtigt, handler det vel om CO2-kvotehandel, hvor det (desværre, indtil videre) er ganske rigtigt, at en CO2-kvote, der er blevet frigjort pga. fx en vindmølle, muliggør at andre brænder ekstra CO2 af, for en billig penge.

MEN, det samlede antal CO2-kvoter nedsættes løbende, så det går (vist) den rigtige vej, idet kvoterne bliver dyrere.

Til det sidste, træer er gode, ja, men når vi årligt brænder CO2 af, der blev "opsamlet" igennem en eller flere millioner år, betyder selv Amazonas skove ikke så meget, havene sikkert langt vigtigere.

På TV2 så jeg under Bodils angreb (hun høvlede også en fyrregren tværs gennem vores udestue) mine forældres sommerhus nærmest flyde rundt i vandet i Jyllinge.

Jeg er (næsten) helt sikkert død før det bliver alvor i Dk, men hvad med maldiverne, Bangla desh mv., det kan mine børn opleve konsekvenserne af!

Tommy, du er jo så optaget af indvandrere, tror du der kommer flere af dem op til os efterhånden, bliver dine børn glade for det (hvis du har børn, altså?).

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-14 22:37

Citat
Jeg er (næsten) helt sikkert død før det bliver alvor i Dk, men hvad med maldiverne, Bangla desh mv., det kan mine børn opleve konsekvenserne af!
Det kommer aldrig til at ske, fordi koldere klima er på vej. Om føje år får vi besked på at fyre med CO2 holdrigt brændsel.
Alt hvad der ikke indeholder CO2 bliver belagt med afgifter - en omvendt ulidelig Hedegaard...

Citat
¨Jeps, jeg ved godt at Lomborg ikke er klimaforsker, tihvertifald ikke af typen cand. scient., men han fik en masse penge af AFR, der selv var klimafornægter, men blev klogere=mere karriereminded, sikkert for at få nato-jobbet.
Da jeg i 1975 skrev stor opgave som det hedder nu, om internationalt samarbejde om forureningsproblemer, opdagede jeg at selv NATO var optaget af forurening!
Det gjorde Fogh nok også, over 30 pr senere, undskylde overfor Tyrkiet kunne han jo også!
Hvorfor fanden fortæller du mig det..? Jeg vil da skide Anders Fogh i øret.
Helle & Anders er ret beset samme typer. At deres bedstemødre er til salg, det er helt sikkert, det kommer kun an på prisen.

Lomborg var/er helt allright i mine øjne, han tør da i det mindste sige tingene som de er.
Noget lignende som drengen i, Kejserens nye klæder.

Citat
Tommy, du er jo så optaget af indvandrere, tror du der kommer flere af dem op til os efterhånden, bliver dine børn glade for det (hvis du har børn, altså?).
Joda, jeg har børn, 2 stk - og en af hver køn. Drengen hedder Louise og pigen hedder Alfred. "Hen" bliver færdigt med gym. til sommer. Og den anden "hen" går på dagskole "hen" skal være badutspringer med speciale i "spring over hest" og "ildslugning" foran et beruset publikum.
Så "hens" fremtid er sikker nok i form af tilskud fra de Radigale. De giver jo med rund hånd milliontilskud til "De kreative & Alternative skæve eksistenser"
Men de gamle- altså dem, der har slidt og slæbt en helt menneskealder......op i røven med dem, de kan få 30 min, rengøring pr. måned og et bad hver 3. uge. Ellers er der ikke råd til 1800 kr. pr. måned til ministerynglet

Om vi får flere indvandrede..? Hvis det er nogen som har lidt spidskompentencer - og vil bruge dem i den gode sags tjeneste skal de være hjertens velkommen.
Det klientel der pt vælter ind over grænsen har vi ikke arbejde til. Jeg mener at Knuthenborg Dyrepark har hvad de skal bruge af kamelchauffører og gederøgtere.

Nå, CO2 debatten er på vej til at blive udvandet - det var også det du gerne ville, ikke?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-14 11:49

Vagnr., jeg glemte lige at kommentere på dette her;
Citat
MEN, det samlede antal CO2-kvoter nedsættes løbende, så det går (vist) den rigtige vej, idet kvoterne bliver dyrere.
Hvilket ikke er rigtigt - det falder i pris. CO2 handles i dag til 32, - kr. pr. tons.
-Og har aldrig været billigere..!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-14 12:18

Ja, du har ret, det formulerede jeg dårligt, det jeg beskrev var intentionen med CO2-kvoterne, en stigning i prisen kommer vist først. når økonomien kommer rigtigt i gang, og det har vist stadig lange udsigter

Annuller spørgsmålet
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-14 19:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Husk, at betale Jeres energiafgifter med glæde - de går til et godt formål.
Vi mangler bare at overbevise resten af verden om den gode sags tjeneste.