/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
børnesikring voss ovn
Fra : swap
Vist : 1035 gange
50 point
Dato : 17-01-14 21:12

Udskiftning af en børnesikring.
Jeg har købt en børnesikring fra Electrolux til min ovn, en voss IEL 6000 RF.
Jeg er lidt usikker på, hvor meget jeg skal have skilt ad for at kunne montere denne.
Er der nogen der har erfarIng med at udskifte sådan en sag? Eller er der en, der ved om der findes nogle eksplosiv tegninger, der kan vise noget om dette?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-01-14 23:30

Nu spørger jeg nok dumt, men er der ikke børnesikring på ovnen, som du blot skal aktivere?

Side 9 og 10
http://www.electrolux-ui.com/2012/892/949393DA.pdf

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-14 09:59

Citat
men er der ikke børnesikring på ovnen, som du blot skal aktivere

Citat
med at udskifte sådan en sag?

Kommentar
Fra : swap

Dato : 18-01-14 11:36

Tak for dit link, men det drejer sig ikke om selve funktionen. Den gamle sikring består af en plade i plast, som trækkes og skubbes. Denne plade er knækket, fordi det er dårligt plastmaterialevalg.
Den nye type sikringsenhed, med plademateriale i rustfri stål, som jeg nu har købt hos Elektrolux, skal monteres i sin helhed. Umiddelbart ligner det ikke noget, der "bare" kan klipses på, derfor gætter jeg på, at en frontplade eller toppen måske skal tages af for at kunne komme "ind bagved".

Kommentar
Fra : swap

Dato : 18-01-14 15:02

Det er nu lykkedes at montere den nye sikring - uden at splitte ovnen i atomer. Den gamle kunne skubbes ud og ind i et hulrum. Den nye kunne derefter lirkes på plads. Tak for udvist interesse for mit problem