/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløs mus slidt?
Fra : Troldepige
Vist : 550 gange
200 point
Dato : 09-01-14 09:43

Jeg har en trådløs mus, af mærket agk, umiddelbart vil jeg mene, at det er denne: http://www.tilbudkatalog.dk/tilbud.asp?id=1089429

Når jeg venstreklikker reagerer den ikke hver gang, nogle gange skal jeg lige klikke igen, det virker nærmest som om, at der er en fjeder der er sløv, som om, at "knappen" er lidt "tung i det" (hænger?). (håber i forstår hvad jeg mener).

Helt galt er det når jeg skal højreklikke, oftest skal jeg prøve mange gange før det virker.

Batteriet er skiftet, og i går prøvede jeg, at blæse den igennem med trykluft på dåse, men desværre ingen effekt.

Det ser ikke ud som om, at den er beregnet til, at blive skilt ad.

Er den simpelthen slidt op, og skal skiftes ud?
Eller er der nogen man/jeg kan gøre, for at få den til at virke ordentligt?

Og ja, jeg ved godt, det bare er en billig mus, men den har virket udmærket i nogle år.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 09-01-14 09:47

Citat
Er den simpelthen slidt op, og skal skiftes ud?

Ja

Det er de små micro switche der sidder i den der er slidt,
man kan være heldig at få den til at virke igen,
hvis man kan komme til at sprøjte lidt kontaktrens derind,
meeen det er li'så dyrt som en ny mus!!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-14 10:21

Prøv at ´løft´ på den del af musen du klikker med - brug en lile kniv eller lignende og forsigtigt bøj den op.
Min har til tider samme problem, og efter sådan en lille tur, virker den et par måneder igen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-01-14 14:50

Citat
man kan være heldig at få den til at virke igen,
hvis man kan komme til at sprøjte lidt kontaktrens derind,

Jeg havde faktisk kontaktrens i tankerne, men tænkte, at det nok var no-go til den slags.

Tjekker lige, om jeg har noget stående.

Citat
Prøv at ´løft´ på den del af musen du klikker med - brug en lile kniv eller lignende og forsigtigt bøj den op.
Min har til tider samme problem, og efter sådan en lille tur, virker den et par måneder igen.

Med en negl kan jeg løfte "skallen", som jeg trykker på ved klik, men det får den ikke til, at virke bedre.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 09-01-14 19:33

Hvis en mus til kr. 100,- har holdt et par år, skal du vist være godt tilfreds med det.

Køb dog en ny, så er alle problemer væk de næste mange år.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 01:29

Citat
Med en negl kan jeg løfte "skallen", som jeg trykker på ved klik, men det får den ikke til, at virke bedre.

Prøv at ´blæs´ under ´skallen´, du kunne også prøve at give den (kontakten) noget sprit på en vat pind, virker næsten som kontakt rens.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 01:30

Uden STRØM PÅ altså.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 10-01-14 07:41

Tak for svaret Klaudi.

Jeg køber en ny mus.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-14 09:55

velbekomme