/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Køb af tøj i Thailand.
Fra : granner01
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 07-01-14 11:42

Kan en af jer hjælpe?

Har nogen her eller nogen i kender købt tøj fra en skrædder i Thailand, nærmere i Phuket (Karon).

Noget familie skal derned og de vil tage en jakke og et par bukser med til skrædderen, så har han facon og mål.

Men jeg mangler oplysning om betaling, priser, hvilken skrædder o.s.v.

Så hjælp.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-14 11:46

Husk at selv porto på over 80.- skal der betales afgift af.
Får fejl på denne side..
http://www.toldpriser.dk/toldregler

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-14 12:34

Jeg får selv fejl på de sider, men jeg prøver at finde nogle andre. Jeg regner med at familie tager tøj med og det syede med tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-14 12:54

Så er der ingen problemer med Told, da det er rent privat = ellers skal der betales ved priser over 80.- og det er forresten til Post DK og ikke Skat der skal betales, men det kan være de også vil have del i ´kagen´.
Ellers er porto´en vist heller ikke særlig dyr i de lande.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-14 13:57

granner01, det er umuligt at give dig en pris. Især i et turistområde som Phuket, der vrimler det med skræddere. Din familie må "prutte" sig til den bedste pris. Hvis det er for dyrt det ene sted, så går man bare hen til den næste skrædder.
Men i forhold til danske priser, så er det billigt at få skræddersyet i Thailand. Din familie skal også vælge det stof, som du ønsker det syet i.
Tøjet bliver syet samme dag, som det bliver bestilt, men du kan jo så først prøve det færdige resultat, når din familie kommer hjem (ingen ombytningsret )
Hvis du selv havde været der, så ville tøjet blive tilpasset, så det passede dig.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-01-14 16:35
Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-03-14 14:39

granner01

Før kandu annullerer dette spørgsmål, fik du så købt tøj i Thailand?