/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvvarme - 1 zone virker ikke?
Fra : vagn2901
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 04-01-14 14:11

Vi har et blandet anlæg til både gulvvarme og radiatorer. Anlægget er 22 år gammel. Gulvvarme er kun i stueetagen. Anlægget er inddelt i 4 zoner. Anlægget i den største zone giver igen varme, og jeg synes også, der er lidt problemer med en af de andre zoner. Hvad kan problemet være?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-01-14 14:14

Gennemtæring af rør, så vandet i stedet løber ud.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 04-01-14 15:28

luft i anlæget luk for det hele og åben for en kreds til det cirkulerer luk åben for den næste til luften er ude gør det med alle kredse

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 04-01-14 16:04

Ove 112.
Hvor kan luften forsvinde hen, da jeg mener, det er et lukket kreds?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-01-14 16:13

Hvis det er luft--installer automatisk udlufter på fordelerrøret.
Det kan også være returregulatoren der hænger.
Mulighederne er mange--hvad er temp. på afgangen?
Hvilken type cirkulationspumpe har du?
Kan det være blandingsregulatoren der ikke virker?
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-01-14 12:00

Du skal jo se efter om termomotoren på de dårlige kredse virker:
http://www.vvs-eksperten.dk/index/g-v-termomotor-230-v-p5642
Du kan også se om der kommer vand igennem dem hvis der er sat flowmålere på:

http://www.vvs-eksperten.dk/upload/pumpeshunt-fjernvarme-alm120911.pdf
Hvis termåmotoren ikke åbner er fejlen enten termomotoren, eller rumtemperaturføleren som ikke sender besked.
Det kan selvfølgelig også være andet, selvom det ikke er så sandsynligt.
VH Palle

Annuller spørgsmålet
Fra : vagn2901

Dato : 19-01-14 13:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål