/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
selvstændig
Fra : krystalpigen196
Vist : 873 gange
20 point
Dato : 02-01-14 19:22

Er der nogen her inde der kan fortælle mig om man kan åbne et lille ensmandfirma når man er i R.K.I
jeg er en pige i min bedste alder, som drømmer om at åbne et lille firma som jeg kun kan håbe bliver større med tiden, så det kan give job til andre.....men jeg er desværre i R.K.I er der nogen steder hvor man kan henvende sig, så man kan få den hjælp og støtte man har brug for for at starte et firma op ...jeg ser det selv som en mulighed for at tjene nok til at komme ud af min gæld på ...(man må jo godt være lidt optimistisk).
hej fra mig

Kommentar
Fra : tornen

Dato : 02-01-14 19:31

Nej desværre kan man ikke starte et ensmandfirma i eget navn, når man står i ribbers.
Det ville også være et dårlig udgangspunkt.
Når man ikke kan betale sine regning.

Men hvis du kan finde en som stoler på dig.
Kan han/hun bare få et CVR nr.
Og så kan du jo bare være ansat som direktør.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 02-01-14 20:09

Der er ikke noget der forhindrer dig i at oprette et CVR nummer og altså starte et enkeltmandsfirma fordi du er registreret i RKI, du skal bare være opmærksom på, at det kan være svært for dig at opnå kredit hos eventuelle leverandører.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-14 20:15

PS. bare fordi man starter et firma begynder pengene jo ikke at komme af sig selv. Der er er faktisk ikke noget du kan med et cvr nummer som du ikke kan gøre uden, den eneste forskel er, at du kan få refunderet momsen og skal indsende momsregnskab hver 3. måned.

Du kan tjene op til 50.000 pr. år før du har pligt til at lade dig momsregistrere, så se om ideen kan holde inden du går i gang med en masse administrativt krævende arbejde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 21:06

Er det en web-shop du vil starte eller bare en ?? gadehandel.

Skal man handle gennem nettet, så er TROVÆRDIGHED i højsæde, og der kan man ikke lyve sig fra ret meget - og gør man det...

Som ? gadehandler, er det mere et spørgsmål om ETIK og GOD TRO, som DU åbenbart skal til at opbygge igen..
Jeg ville ikke handle med nogen der sat bag tremmer og ud-øvede handel for milliarder, men nogle i den Danske finans verden har mere tiltro til en/ 1 ven, end hele samfundet har til de 2 kammerater.
Samt de har det bedre end de mennesker de har snydt for penge + de får en gratis uddanelse / samt adgang til studier = bare for at kunne snyde FLERE mennesker..

Men de kunne snyde HELE det danske folk og mange andre.
Og det er ikke Spies - han var bare rimelig ærlig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 21:11

[CITAT]men jeg er desværre i R.K.I[/CITAT
har du forresten forsøgt at skrive til dem DU skylder penge ved, det kunne jo være at de var ?????? villige til at indgå et rimeligt forlig, samt/ eller bare få få dig slettet af Ripers.

Men du skriver ikke hvor meget og ? og andet, så jeg hopper fra.

Kommentar
Fra : krystalpigen196

Dato : 02-01-14 21:53

til mig-selv
jeg sider ikke bag tremmer du for mig til at lyde som en gemen forbryder...jeg skal ikke have noget salg på nettet og jeg er sku da troværdig nok, jeg er kommet i R.K.I ved et uheld under en skilsmisse og er sku da i gang med at betale lidt af.....det jeg vil starte er noget inde for smørrebrød og det skal ikke sælges på nettet jeg skal højest kunne findes på nettet så der kommer kunder til.
det er jo et håb om at få den lille biks til at blomster vis du forstår.

Godkendelse af svar
Fra : krystalpigen196

Dato : 02-01-14 22:07

Tak for svaret Kortoververden.
jeg ved godt det er et problem det med R.K.I men det er efter en skilsmisse jeg har fået det problem
det jeg have planer om var noget inde for smørrebrød da det er noget jeg godt kan lide at arbejde med vi har ikke så mange smørrebrøds bikse her hvor jeg bor. men tak for svaret