/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup program fra pc til Nas
Fra : pepsimax
Vist : 632 gange
200 point
Dato : 31-12-13 14:58

Hej

Jeg skal bruge et backup program
det skal kunne kan tage backup fra

pc til min Nas

Hvilket er bedst - det må gerne koste penge

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-13 19:07
Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 01-01-14 13:48

Jeg bruger http://www.secondcopy.com/ fra min pc til nas.

Har brugt det i et års tid nu uden problemer.

Du kan selv vælge om filer skal komprimeres eller om filer "bare" skal kopieres over på andet drev.

Godt nytår
Kim

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-01-14 14:22

Snakker vi om Image Backup eller File Level Backup ?
En godt backup program kan indeholde UserID/Password til et Share som den laver backup til.
En Ordenlig NAS har medfølgende Backup Program.

Det vigtigste er man ikke har en NAS uden Password og man ikke har den Mappet (drev bogstav tilsluttet) hele tiden, og selvfølgelig at man ikke bruger Windows Indbygget "Husk kodeord"/"Remember Password". Gør men ikke dette vil en Virus lige så let slette/ødelægge ens Backup.

PS. de fleste Backup programmer kan gemme på en NAS (et Netværks Drev)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-01-14 23:14

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-14 10:52

Jeg bruger Acronis (købe udgaven) og lagrer på ekstern harddisk.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-01-14 18:54

Citat
Jeg bruger Acronis (købe udgaven) og lagrer på ekstern harddisk.

Samme her System Disk (en SSD) C: -> Images backup til USB3 disk
men D: , E: ,..... mine TB data disks bliver der ikke lavet backup af, men de bliver synkroniseret til et andet sted. Grunden til der bruges Synk er der gemmes X versioner bagud af nogle af filerne (ikke Media filer), og dette gøres hurtigst/nemmest via Synk plus fylder også mindst.
Synk køres dog oftere end Image Backup, grundet der opdateres/installeres ikke så tit programmer som der rettes/laves filer/dokumenter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 19:58

I glemmer at alle de ´disk image´ programmer også kan tage almindelig bacup af filer - på dage eller tider, de skal bare defineres før det kan bruges, selv bruger jeg AoMei til disk backup kan også tage backup af enkelte mapper/ filer og Goodsync (gratis) til filerne.

Men som andre har skrevet = hvad skal backes up.???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 20:01

NB: der burde følge et program med til en NAS, ellers kan det sikkert hentes på ´dens´ hjemmeside.
Det er dog ikke altid at det er det bedste program at bruge, men det burde følge med.
Og er den af nyere dato (nas), kan den selv gøre det, uden alt for megen indblanding af andre programmer.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 03-01-14 02:48

Hej

så må jeg vist på banen og forklare hvad jeg vil have
en backup af

jeg har 3 mapper

mappe 1 - mappe - mappe 3

Alle filer starter i mappe 3 flyttes til mappe 2 og slutter i mappe 1

Alle mine 3 mapper ligger på en usb HD ( 1 TB)

Jeg vil gerne have at min backup afspejler usb HD

Dvs hvis der er flyttet undermapper eller filer
så afspejler min backup min usb HD

min backup skal ikke ligge i fil database men skal
ligge så jeg kan "se" filer i backupen på min NAS

Håber i forstå

mvh Pepsimax

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 03-01-14 11:09

Som jeg forstår dig skal din back up være en direkte kopi ("se" filer) der ligger så du kan tilgå dem direkte.

Hvis du i http://www.secondcopy.com/ vælger Exact Copy og vælger den hovedmappe som dine 3 mapper ligger i, vil du altid have nøjagtigt det samme i din back up som på din usb HD.

Hilsen
Kim