/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Wasco tørretumbler
Fra : ASkals
Vist : 410 gange
20 point
Dato : 30-12-13 12:28

Hejsa alle,

Jeg har en wasco dv15a tørretumbler som jeg har lidt problemer med at få til at varme.
Jeg har haft bagbeklædningen af og kunne se at 2 ud af 4 varmelegemer gik i gang dannet startede, men de slukkede efter 15-30 sek og jeg har ikke kunnet få gang i dem igen.

Nogen der ved hvor der sidder en reset knap til overophedning hvis der er en?
Eller om den resetter af sig selv?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-13 13:58
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-12-13 16:15

Du skal fjerne alle nullermændene både hvor den tager luft ind og hvor luften kommer ud - far i støvsugeren!
Så er der ingen varmelegemer, der overheder, hvis ellers blæseren kører.
vh og godt nyt år.
pbp

Kommentar
Fra : ASkals

Dato : 30-12-13 16:19

Der står ikke noget, har tjekket den igennem, står kun standard advarsler som man ikke kan bruge til særlig meget. Og ellers at man skal kontakte en reparatør hvilket jeg ikke tror kan betale sig.

Kommentar
Fra : ASkals

Dato : 30-12-13 16:22

Har haft alle dæksler af og støvsuget alt hvad jeg kan.
Blæseren kører fint og der kommer masser af luft ud.

Problemet er at jeg kun har fået gang i varmelegemerne en enkelt gang, så der må være noget der gør at de ikke går igang igen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-12-13 16:26

Hvis det er noget med spiraliserede varmetråde, kan det være, deres forbindelsesskruer er så oxiderede, at strømmen ikke kan løbe hvor den skal. Når du så skiller skidtet ad. vil du måsle opdage, at trådene smuldrer bort mellem fingrene på dig; det kan ske med varmetråde i fri luft. Så koster det et nyt sæt varmelegemer.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-13 17:52

På nogle typer sidder der termosikringer som ligner et stort knapbatteri med et stik ind og et stik ud, det er jo en bimetalsikring som resetter sig selv.
Du kan jo måle om de har gennmgang med et voltmeter som kan stilles til ohm eller sæt den til måling af diode, så den hyler ved gennemgang.
Det er jo klart at hvis du har taget bagbeklædning af og ser varmetrådene gløde, så er der ikke luftstrøm forbi dem, og termosikringen skal slå fra.
VH Palle

Kommentar
Fra : ASkals

Dato : 01-01-14 01:44

Der er noget der ligner knapbatterier bag på og efter at den holdt op med at varme var der kun gennemgang i den ene af dem så det giver rigtig god mening.
Dog er jeg lidt forbløffet over hvor meget tid der går før den slår til igen. Ventede en halv time og den var stadig ikke slået til.
Har desværre ikke haft tid til st tjekke om den varmer igen, det er jo ferietid :P

Nogen ide om det er muligt at skifte de termosikringer?
Har ikke haft held med at finde dem noget sted ud over at skulle skifte hele varmelegemet.

Og mange tak for svarende :)