/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail problemer
Fra : Dodala
Vist : 1154 gange
300 point
Dato : 29-12-13 13:49

Hej
Håber i kan hjælpe mig.
Jeg kan ikke længere åbne min Outlook 2007.
Får følgende fejl meddelelse:
Microsoft Office Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kunne ikke åbnes. Der blev nægtet adgang til filen. Du har ikke den nødvendige adgangstilladelse til filen C:\Users\janpc\appdata\local\microsoft\outlook\outlook.pst.

Jeg har af installeret hele office pakken og installeret den igen, men lige lidt hjælper det.
Hjælp mig
mvh. dodala.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-13 14:12

Har du prøvet at slette/ flytte filen
C:\Users\janpc\appdata\local\microsoft\outlook\outlook.pst.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-13 14:12

Og bagefter importere den igen

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 29-12-13 14:52

Hej
Har prøvet at slette stien som du beskrev, det hjalp desværre ikke.
Kan ikke importere/eksportere da jeg slet ikke kan åbne min mail!

mvh dodala

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-12-13 16:52

Prøv at Kontrolpanel - Programmer og Funktioner - Find så din Officepakke - Tryk på Rediger - Tryk på Reparer

Måske det hjælper, håber jeg for dig

Clou

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 29-12-13 18:43

Hej Clou

Har lige prøvet dit forslag, det virkede desværre ikke, men tak alligevel

mvh. dodala

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-12-13 19:33

Har du genstartet efter reparationen?

Kunne du ikke prøve at Systemgendanne til det tidspunkt hvor det virkede?

Clou

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 29-12-13 19:58

Hej Clou
Har både genstartet pc og prøvet systemgendannelse et par gange men intet virker.
Fejlen fortæller mig at jeg ikke har tilladelse til filen,kan det ikke være det måske??

mvh. dodala

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-13 21:00

Prøv at installer på en anden plads/ mappe.
Har du skjult mapper - så prøv at få dem til at vise skjulte, der kan gemme sig mere på den sti.
Kontrolpanel/ udseende og personlige__
Prøv også at lave en diskoprydning/ og rens din regbase for rester.
http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-12-13 22:50

når/hvis du afinstallere outlook så tjek om der er denne mappe, før du installere igen
(selvom du afinstallere outlook ligger outlook.pst + de andre der stadig)

hvis du er heldig er det nok du gør dette

Citat
C:\Users\janpc\appdata\local\microsoft\outlook\

I mappen finder du bl.a. filerne outcmd.dat og Outlook.srs. Hvis disse af en eller anden grund er skrivebeskyttet, vil du få den nævnte fejlmeddelelse, når du forsøger at hente post.

Højreklik på dem, vælg Egenskaber og fjern skrivebeskyttelsen. Det skulle løse dit problem

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 31-12-13 17:09

Hej dk

De filer du omtaler er ikke i mit kartotek??
hvad gør jeg nu!!

mvh. dodala

Kommentar
Fra : clou

Dato : 31-12-13 17:16

Prøv at installere Ccleaner http://www.filehippo.com/download_ccleaner eller andet oprydnings program

Slet så Office - Kør programmet især Register - Installer så Office igen, så tror jeg det virker, det er fordi det "gamle" Office har ligget med nogle rester før da du prøvede, de rester bliver slettet med Ccleaner (det er endda på dansk og GRATIS)

Clou

Godt Nytår

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-14 14:00

Fejlen betyder at du enten ikke har en .pst fil som Outlook kan bruge eller at den er beskadiget.
Hvis du har en .pst fil på den nævnte sti så kan du i linket herunder læse hvordan du reparere den.
http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/repair-outlook-data-files-pst-and-ost-HA010075831.aspx

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-14 19:24

Burde man ikke være træt af folk der ikke gider deres egne spørgsmål?

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 23-03-14 20:50

Hvis der ikke er nogen der kan løse ens problemer, hvorfor så give nogle point for det??
Måtte formatere hele PCèn hvorefter det virkede perfekt...........
Så derfor. I er jo nok ikke eksperter alle sammen. så...

mvh. Dodala

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-03-14 06:26

Vi kan ikke hjælpe hvis du ikke svare. Og hvis du har løst problemet på den ene eller anden måde, så kunne du i det mindste give besked til dem der prøver at hjælpe dig og lukke spørgsmålet.

Annuller spørgsmålet
Fra : Dodala

Dato : 24-03-14 16:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål