/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ASKO D5257 Larmer ved start
Fra : Haribo_jb
Vist : 992 gange
20 point
Dato : 29-12-13 11:32

Hej Jeg har en ASKO Vølund D5257.

Så snart man trykker på powerknappen så larmer den temmelig meget, det også når den kører.

Men den starter med at larme inden maskinen overhoved går i gang.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-12-13 11:38

Har du fjernet transportbeslagene? min. 3 stk.

Kommentar
Fra : Haribo_jb

Dato : 29-12-13 11:40

Yep dette er en maskine som har kørt upåklageligt i ca 3 år.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 29-12-13 13:19

Jeg går ud fra du mener startknappen og ikke powerknappen. Maskinen starter med pumpe. dvs at der sidder et fremmedlegeme i pumpen (hårnål/mønt). rens trevlfilteret og tjek for fremmedlegemer. Men det vil hjælpe lidt hvis du beskriver lyden f.eks. om det er bankelyd, summelyd, kradselyd mm. mvh.

Kommentar
Fra : Haribo_jb

Dato : 29-12-13 21:17

Hej

Njaah på d5257 modellen sidder der en powerknap som man tænder på derefter vælger man program og så trykker man start.... lukker og så kører den.

Den larmer så snart jeg har tændt for opvaskeren.

Det kunne godt minde om en pumpe eller noget i den stil, jeg kan bare ikke regne ud hvad der skulle begynde at køre inden selve vaskeprogrammet overhoved er valgt, og der er trykket start.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 29-12-13 22:09

Hej
Nu var det min søn der skrev det og han arbejder udelukkende med vaskemaskiner
hos Dansk hvidevare service, men han er kørt til kbh nu.
hej

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 20 point
Dato : 29-12-13 22:48

Citat
Den larmer så snart jeg har tændt for opvaskeren.

Det kunne godt minde om en pumpe eller noget i den stil, jeg kan bare ikke regne ud hvad der skulle begynde at køre inden selve vaskeprogrammet overhoved er valgt, og der er trykket start.

Har du prøvet at åbne maskinen efter du har tændt for den og den larmer for at se om der er kommet vand i maskinen for spule pumpen starter altid først uanset hvilket vaske program der er valgt for det kan jo være program værket der er gået i stykker så der kommer spænding til spuleknappen før du trykker på start knappen, larmer den også under tørre program?

Kommentar
Fra : Haribo_jb

Dato : 30-12-13 19:24

Hej Alle

Tusind tak for svarene.

Jeg fandt problemet ved at skille maskinen og "lytte" mig frem.

Det viste sig at være "roteren" til om den spuler oppe eller nede som sad fast. ( dette pga en nøddeskal)

Efter at have samlet maskinen og renset "roteren" inde fra selve vaskerummet. så kører maskinen perfekt igen......

Pyyyha godt det ikke var andet....

Godkendelse af svar
Fra : Haribo_jb

Dato : 30-12-13 19:26

Tak for svaret Hejdu58.

Jeg smider point til dig selvom det ikke var det helt rigtige ..

Hurtige besvarelser som hjalp på vej :)

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 31-12-13 02:07

Selv tak og